Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-50 och 55-200 ägare hitåt!

Produkter
(logga in för att koppla)

hurtig

Aktiv medlem
Finns det någon ägare till Sigma 18-50 eller 55-200 som kan delge sina synpunkter. Jag kommer förmodligen investera i D70 med Sigma optik, men skulle naturligtvis vilja ta del av andras åsikter innan köp. Jag hittade följande test på nätet:

http://www.trsqr.net/photo/sigma18-50/

Tacksam för svar!

Jonas

Tja, jag har den optiken och är nöjd.
Jag är "hobby fotograf" och har inte fotat så mycket med den här kameran än ( körde med Canon EOS 5 innan ). men jag är hel nöjd

Rekommenderas!

Jag har 18-50an till min digitala Sigma SD9. Hade tidigare en Canon 10D med L-optik och med tanke på priset för Sigmas optik är skillnaden sensationellt liten. L-optiken kostar 5 ggr mer, men presterar inte så mycket bättre (med en amatörs mått mätt).
Skärpan på full bländaröppning är bra, vinjetteringen är inte störande och distortionen normal. Den är gediget byggd, betydligt bättre än exempelvis Canons 18-55. Det tråkiga är bländare 5.6 på 50 mm. Jag är dock mycket nöjd med Sigma 18-50 DC.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar