Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-50/2,8 EX med oskärpa

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade problem med ett Sigma 100-300/4 som inte fokuserade som det skulle på korta avstånd. Det var också köpt begagnat fast med garanti kvar. Tura ansåg att det inte gick att ordna och Cyberphoto (köpt där från början) ansåg att om det skulle ersättas så var det Tura som skulle ersätta det. Frågade Bosse (Tura) på en mässa om detta och han sade då att det hade gått att byta ut chippet i objektivet... nåväl, sålde det (berättade hur det låg till) och köpte ett 300/4L IS istället. Så jag köper inte heller Sigma i onödan. Fast mitt 18-50 fokuserade som det skulle...

EDIT: Fråga konsumentverket om detta i efterhand som tyckte att jag skulle ha tagit ärendet vidare. Men frågan är om man hade orkat det...

Jag har också Sigmas 18-50 optik och den sätter skärpan åt ####### fel. För det mesta i alla fall. Upplever inte alls det med min Canon optik.

Det var den första och sista Sigma optiken jag köpt/kommer köpa.
Sugen på Canons 17-55 F2,8 IS USM. Kostar iofs 3 ggr så mycket som Sigmat :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar