Annons

Sigma 18-200 HSM OS till Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stillen

Medlem
Hej, är det någon som har erfarenhet av detta sigmaobjektivet som vill delge svagheter och styrkor? Jag står i valet och kvalet mellan det och Nikons 18-200. Antar att alla skulle råda mig till nikons men jag är inte jättesugen på att pröjsa dubbla beloppet om det inte sigmas suger och om inte nikons är ruggigt mycke bättre. Tacksam för hjälp med detta! =)

Ser mycke bra ut vad jag kan se av dina bilder! Vad är din upplevelse av färgåtergivningen? Hört vissa rykten om att det ska återge färgerna något "grådaskigt" (vilket antagligen syftar på kontrasterna).

Har du också vägt in Sigmas 18-250 som dessutom har HSM (jmf med 18-200 som "bara" har OS? Har själv dessa tre på min shortlist för universalglugg och skulle gärna höra resonemanget kring alla tre.

Edit: Ville bara tilägga att bilderna du tagit Göran var väldigt välkomponerade med fina motiv och läckra färger!

18-200 sigman har ju HSM nu den senaste varianten av vad jag förstått? Uppenbarligen har 18-250 lite mer problem när det gäller bildkvaliteten i form av mer oskärpa, vinjettering och så vidare. Men funderar lite över byggkvaliteten på detta (18-200 sigman)? Hur står den sig? Problem med damm som slipper in?

18-200 sigman har ju HSM nu den senaste varianten av vad jag förstått? Uppenbarligen har 18-250 lite mer problem när det gäller bildkvaliteten i form av mer oskärpa, vinjettering och så vidare. Men funderar lite över byggkvaliteten på detta (18-200 sigman)? Hur står den sig? Problem med damm som slipper in?

Om du är intresserad kan jag sälja dig ett sigma objektiv i perfekt skick med ett bra filter (http://www.webhallen.com/hemelektronik/119769-hoya_filter_uv_hd_72mm) för 3000 plus frakt,

Skicka ett PM om du är intresserad

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto