Annons

Shopping från Tyskland.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Har handlat innan från Tyskland, med bra resultat. Har hittat ett Sigma 70-200/2.8 hos Marcs Fotobörse www.internet-photo.de . Är det någon som handlat här ??
Det verkar vara ett seriöst företag.

Vill inte gärna lösa ut en tegelsten för 9000:-

Tegelstenen jag löste ut igår var väldigt mycket likt det macro jag beställde av dom..tog 2 veckor..och väldigt trevliga att meil-prata med är dom också..
mvh/gunte..

Några andra tyska nätbutiker att rekommendera? Ni som har erfarenhet av tysklandsshopping.
Tack på förhand.

http://www.ny-camera.net/

...fungerar fint enligt mig, fast jag har inte provat någon annan heller...
Beställde ett 70-200/4L, det tog 4 dagar från Tyskland till Jokkmokk när dom väl kom sig för att posta iväg den.

Inga skumma avgifter tillkom heller :p

Mvh
John

gunte skrev:
Tegelstenen jag löste ut igår var väldigt mycket likt det macro jag beställde av dom..tog 2 veckor..och väldigt trevliga att meil-prata med är dom också..
mvh/gunte..

Tack Gunte. Jo jag håller med, snabba att svara och trevliga, även om de inte hade en aaaning vad jag menade när jag frågade om de sålde för mycket pengar till sverige, så att jag skulle få betala svensk moms istället. ;)

Beställningen skickas nuuuuuu... :D

Ps. John.. ja just det, när de väl skickad den...har beställt därifrån också...tog 1½ vecka innan de skickade paketet, men sen gick det snabbt. Nåja, de är ju så billiga att de inte kan ha något större lager.

Apropå tegelstenar. Har NÅGON här själv, eller från säker källa hört om någon som fått en tegelsten i paketet man löst ut från posten?
Visst, det har säkert hänt men jag misstänker att det är ganska ovanligt...
Själv löste jag nyligen ut ett beg. Canon EF50/1.8 jag bett butiken skicka och blev aningens orolig när jag fick paketet i handen eftersom det knappt vägde något alls, men jodå...gluggen låg där och i toppskick dessutom.
Det var nära ögat...:D

tegelsten - inte en vandringssägen

Linmajon skrev:
Apropå tegelstenar. Har NÅGON här själv, eller från säker källa hört om någon som fått en tegelsten i paketet man löst ut från posten?

Jepp. När jag var på posten för att hämta ut min MF 26 (databakstycke till F90X), som jag beställt från en radannons på intenet, uttryckte jag en viss oro till postkassörskan. Hon sa då att verkligen gällde att vara försiktig för hon hade själv lämnat ut ett paket för 7000 kr som visade sig innehålla sten. Mycket närmare källan än så kan väl inte komma.

Mitt paket innehöll dock som utlovat en MF 26 :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar