Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

service pack 3: åtkomst nekad

Produkter
(logga in för att koppla)

paco

Aktiv medlem
Försöker installera SP3, men lyckas inte. Jag vet att felet har med registret att göra och har testat lite olika metoder och fixar, men inget hjälper. Börjar bli desperat, jag måste ha SP3 installerat.

En källa till problem kan vara Nortons AV. Hur stänger man av Norton helt? Jag litar inte på ikonerna med kryss över eftersom det verkar vara ofantligt massa processer igång ändå.

Jag har kört ett fix med subinacl.msi som med hjälp av en annan fil återställer registret eller ger adminbehörighet. Hjälpte inte.

Till sist: kan felsäkert läge vara ett sätt att kringgå registret? Vet inte riktigt vad felsäkert läge innebär. Jag har SP3 som en iso-fil som jag kör via daemon tools.

Från svcpack.log

1676.843: PruneCatalogsFromHotfixes:RegQueryValueEx Failed: 0x2
1676.843: Num Ticks for Copying files : 378906
1679.562: DoRegistryUpdates:UpdSpInstallFromInfSection Failed for ProductInstall.GlobalRegistryChanges.Install error: 0x5
1679.562: INF_REGISTRY Failed
1679.562: DoInstallation:DoRegistryUpdates failed
1683.734: Unregistration of sprecovr successful
1684.296: Åtkomst nekad.

Hjälp..

Är det ingen känner igen detta eller vet hur man löser det? Måste vara fler än jag som vill lira GTA IV :)

Tack, jo det hjälper faktiskt. Tankar just nu. Gjorde en återställning av datorn och ska köra igen..

Jag har kommit så långt nu att SP3 finns på datorn installerat och klart. Installerar net framework 3.5 nu. Blev lite fniss när det står "Hämtningen är klar. Du kan avsluta din Internetanslutning".

Nära nu.

Efter att jag "tvingat" in SP3 och fixade IntelPPM-felet (har HP-dator med AMD) med en skript i felsäkert läge, fick jag upp kommandotolken som rasslade på med ett tjugotal "Åtkomst Nekad"-meddelanden.

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Nu ska vi se..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar