sinduda
Aktiv medlem
Försöker igen, nu i rätt Forum!
Jag överväger beställning av D7D, troligtsvis i Sverige.
Är det någon här som redan haft ett service-ärende på sin D7D? Är intreserad av hur det i så fall har funkat?
Om man tittar runt i världen, så kan man notera två problem som har föranlett att man fått service genom att skicka in både kameran och det/den objektiv/blixt som inte funkat tills med kameran. Det tycks dock inte som det varit självklart att det fungerat lika smidigt i alla länder.
Det finns två noterade (och av Minolta erkända) problem:
1. Back-focus med vissa objektiv
2. Underexponering med blixt HS5600
Finns det någon här som redan haft något service-ärende relaterat till ovanstående eller annat?
Hälsn
Christer
Jag överväger beställning av D7D, troligtsvis i Sverige.
Är det någon här som redan haft ett service-ärende på sin D7D? Är intreserad av hur det i så fall har funkat?
Om man tittar runt i världen, så kan man notera två problem som har föranlett att man fått service genom att skicka in både kameran och det/den objektiv/blixt som inte funkat tills med kameran. Det tycks dock inte som det varit självklart att det fungerat lika smidigt i alla länder.
Det finns två noterade (och av Minolta erkända) problem:
1. Back-focus med vissa objektiv
2. Underexponering med blixt HS5600
Finns det någon här som redan haft något service-ärende relaterat till ovanstående eller annat?
Hälsn
Christer