Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service på Minolta D7D?

Produkter
(logga in för att koppla)

sinduda

Aktiv medlem
Försöker igen, nu i rätt Forum!

Jag överväger beställning av D7D, troligtsvis i Sverige.
Är det någon här som redan haft ett service-ärende på sin D7D? Är intreserad av hur det i så fall har funkat?

Om man tittar runt i världen, så kan man notera två problem som har föranlett att man fått service genom att skicka in både kameran och det/den objektiv/blixt som inte funkat tills med kameran. Det tycks dock inte som det varit självklart att det fungerat lika smidigt i alla länder.

Det finns två noterade (och av Minolta erkända) problem:
1. Back-focus med vissa objektiv
2. Underexponering med blixt HS5600

Finns det någon här som redan haft något service-ärende relaterat till ovanstående eller annat?

Hälsn
Christer
 
Är kanske inte det direkta svare på din fråga. Men min far var förbi Minolta Service i Solna med sin G600. Han passade på att samtidigt fråga hur garantin fungerar på kameror köpta utanför EU fungerar.
Svaret blev att generellt är det 1 års Woldwide garanti på allt minolta kameror. I det specifika fallet var det garanti för D7D som efterfrågades.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar