Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service på Contaxobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Var kan jag finna en rep.verkstad som servar zeiss-objektiv till Contax?

Eller maila Werner på lp-foto i Stockholm. Går ju att posta objektivet om man vill. Han fixade ny ljustätning på min RTS 2.

Werner Schaden
Service och reparationer.
Träffas säkrast: ons-tors 11.00 - 18.00 (lunch 13.00-14.00) fre. 11.00 - 13.00
Tel direkt: +46 (0)8-442 95 72
[email protected]

Jag lämnade objektivet till L-foto i Vansbro och reparatören hittade snabbt felet som åtgärdades utan problem (var nåt som störde fokuseringen). Kalas!

Passade även på att lämna in ett gäng gamla M42-objektiv (Carl Zeiss Jena) som fettet i snäckan torkat lite på och han bytte fettet så dom känns som nya nu.

Kan verkligen rekommenderas!

Jag lämnade objektivet till L-foto i Vansbro och reparatören hittade snabbt felet som åtgärdades utan problem (var nåt som störde fokuseringen). Kalas!

Passade även på att lämna in ett gäng gamla M42-objektiv (Carl Zeiss Jena) som fettet i snäckan torkat lite på och han bytte fettet så dom känns som nya nu.

Kan verkligen rekommenderas!

Det var kul att höra. Kommer just nu därifrån på min väg från Funäsdalen. Var på jakt efter en bättre exp-mätare men "Gossen" lådan var för mycket i och han var själv inte hemma. Blev tre fotoböcker istället så länge.

ANNONS