Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Service på Contaxobjektiv?
- Trådstartare Swappo
- Start datum
Trannel94
Avslutat medlemskap
Var kan jag finna en rep.verkstad som servar zeiss-objektiv till Contax?
Hej. Eftersom Du bor i Gagnef som jag såg så hör med L-foto i Vansbro. Nordens bästa på begagnat och allra mest analogt. Har en egen servicekille som servar deras egna objekt.http://www.l-foto.se/
Swappo
Aktiv medlem
Hej. Eftersom Du bor i Gagnef som jag såg så hör med L-foto i Vansbro. Nordens bästa på begagnat och allra mest analogt. Har en egen servicekille som servar deras egna objekt.http://www.l-foto.se/
Får höra med dom då... Tack!
srt101b
Avslutat medlemskap
Var kan jag finna en rep.verkstad som servar zeiss-objektiv till Contax?
Eller maila Werner på lp-foto i Stockholm. Går ju att posta objektivet om man vill. Han fixade ny ljustätning på min RTS 2.
Werner Schaden
Service och reparationer.
Träffas säkrast: ons-tors 11.00 - 18.00 (lunch 13.00-14.00) fre. 11.00 - 13.00
Tel direkt: +46 (0)8-442 95 72
[email protected]
Swappo
Aktiv medlem
Eller maila Werner på lp-foto i Stockholm. Går ju att posta objektivet om man vill. Han fixade ny ljustätning på min RTS 2.
Werner Schaden
Service och reparationer.
Träffas säkrast: ons-tors 11.00 - 18.00 (lunch 13.00-14.00) fre. 11.00 - 13.00
Tel direkt: +46 (0)8-442 95 72
[email protected]
Jag tackar för det tipset också!
Swappo
Aktiv medlem
Jag lämnade objektivet till L-foto i Vansbro och reparatören hittade snabbt felet som åtgärdades utan problem (var nåt som störde fokuseringen). Kalas!
Passade även på att lämna in ett gäng gamla M42-objektiv (Carl Zeiss Jena) som fettet i snäckan torkat lite på och han bytte fettet så dom känns som nya nu.
Kan verkligen rekommenderas!
Passade även på att lämna in ett gäng gamla M42-objektiv (Carl Zeiss Jena) som fettet i snäckan torkat lite på och han bytte fettet så dom känns som nya nu.
Trannel94
Avslutat medlemskap
Jag lämnade objektivet till L-foto i Vansbro och reparatören hittade snabbt felet som åtgärdades utan problem (var nåt som störde fokuseringen). Kalas!
Det var kul att höra. Kommer just nu därifrån på min väg från Funäsdalen. Var på jakt efter en bättre exp-mätare men "Gossen" lådan var för mycket i och han var själv inte hemma. Blev tre fotoböcker istället så länge.