Annons

Serienummer på 350D försvinner...

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Gäller 20D också

Kakelgasten skrev:
Konstigt...har gnuggat med fingrarna...med en blöt trasa...men inte försvinner det från min 20D...

Samma här. Sitter som... ja, väldigt bra!
Nu har jag iofs batterigrepp på jämt, men trots försök så släppte inte minsta lilla.
 
serienumret står i exif-informationen på jpg-bilderna också. det försvinner nog inte om ni gnuggar på det.
 
Är det någon som har provat med nagellack? Funkar det?

Såg till min förskräckelse att en siffra försvunnit på serienumret, men de återstående är kvar och vågar nu knappt röra kameran.
 
På min 20D sitter serienummret som berget! Men vänta ni bara, med en vass Morakniv så ska nog även jag få bort det... ;)
 
Re: Re: Re: Gäller 20D också

in2kma skrev:
Har du testat aceton?

Eeeeh...varför skulle jag testa aceton?

Jag testade att gnugga och en blöt trasa för att det kan väl anses som vad som är skäligt när det gäller vad som kameran möjligtvis kan utsättas för.

Skulle man testa aceton så får man nog skylla sig själv...
 
Re: Re: Re: Re: Gäller 20D också

Kakelgasten skrev:
varför skulle jag testa aceton?

Ja skylla sig själv får man som oftast. Fick för mig att du ansträngde dig för att gnida bort serienumret och aceton är starka grejor det. Verkar ju annars praktiskt det här med bortgnidbara serienummer. Karosser och motorblock kräver oftast bullriga otäcka maskiner som kapar av dina fingrar vid minsta ovarsamhet.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Gäller 20D också

in2kma skrev:
Ja skylla sig själv får man som oftast. Fick för mig att du ansträngde dig för att gnida bort serienumret och aceton är starka grejor det. Verkar ju annars praktiskt det här med bortgnidbara serienummer. Karosser och motorblock kräver oftast bullriga otäcka maskiner som kapar av dina fingrar vid minsta ovarsamhet.

Har ingen aning om vad du dillar om...men det är säkert vettigt...:)

Tips:
Läs inte bara sista meddelandet...utan HELA tråden...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gäller 20D också

Kakelgasten skrev:
Läs inte bara sista meddelandet...utan HELA tråden...

Det var efter att ha läst hela tråden som jag började dilla . . . Tips: Låt bli kameran och gnid istället på gamla oljelampor, det kan rendera dig en ande och tre önskningar. Nu är jag trött och eftersom jag inte vågar gnida mig i ögon av rädsla för de skall gå bort så måste jag gå och lägga mig. Puss och god natt.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gäller 20D också

in2kma skrev:
Det var efter att ha läst hela tråden som jag började dilla . . . Tips: Låt bli kameran och gnid istället på gamla oljelampor, det kan rendera dig en ande och tre önskningar. Nu är jag trött och eftersom jag inte vågar gnida mig i ögon av rädsla för de skall gå bort så måste jag gå och lägga mig. Puss och god natt.

Ett tips till då...läs tråden från början IGEN...bra idé det där med att lägga sig...du pratar i nattmössan redan...:)
 
Hahaha... Kristofer.
Tvättäkta ironi i nattsvamlet var nog inget som bet på dessa ledsna 350D-ägare (och 20D för den delen).
Keep up the good work!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.