Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Serienummer på 350D försvinner...
- Trådstartare grille
- Start datum
kneppis
Medlem
Det var ju inge vidare. På 20Dn kan jag kolla serienumret i kameran via t.ex. EOS Viewer Utility där man även kan lägga in sitt namn. Den informationen verkar sedan även sparas i EXIF-informationen i bilderna som tas. Så skulle man behöva serienumret, så är det bara att kika i någon gammal bild (iaf för min 20D).
goranwi
Medlem
Så här svarade Canon när jag mailade dem om samma problem:
"Tillverknings/Serienummret på kameran följer med varenda bild som du tar med den, kika på bild-egenskaperna i ex. Eos Viewer så ser du uppgiften där.
Den kan också tas fram genom justeringsprogramvaran vid service och medföljer på kartongen under streck-koden."
/goranwi
"Tillverknings/Serienummret på kameran följer med varenda bild som du tar med den, kika på bild-egenskaperna i ex. Eos Viewer så ser du uppgiften där.
Den kan också tas fram genom justeringsprogramvaran vid service och medföljer på kartongen under streck-koden."
/goranwi
grille
Medlem
Fina tips, tack alla. Hoppas bara inte det blir något strul med försäkringsbolag, auktoriserade reparatörer el. dylikt ifall den skulle gå sönder och det inte finns ett nummer på själva kameran....Och om man eventuellt vill sälja den - hur förklarar man fenomenet för en köpare....?
Jochum Berg
Aktiv medlem
Apropå det… är det nån som stöldmärker kameran här? Och i så fall hur bäst?
Kakelgasten
Aktiv medlem
Re: Gäller 20D också
Konstigt...har gnuggat med fingrarna...med en blöt trasa...men inte försvinner det från min 20D...
P.R. skrev:
Detsamma har hänt på min 20D som är någon månad gammal. Numret är puts väck!
Konstigt...har gnuggat med fingrarna...med en blöt trasa...men inte försvinner det från min 20D...
Michael f8
Aktiv medlem
Karlsson skrev:
Det var som att skrapa en trisslott.
/Lennart
Står det N I K O N under är det en vinstlott, du kan använda optik från tidigt 1930-tal på den,
står H O L G A får du en ny kamera.
;-)