Annons

Separera bilder i photoshop med funktionsmakro

Produkter
(logga in för att koppla)

jcarle

Ny medlem
Hej!
Är det någon som har en idé hur man skall separera bilder från en neutral bakgrund i Photoshop,
Jag har ca 20 000 artiklar som skall fotas och läggas in i en butik på nätet. Produkterna är allt från kanelbullar till en konservburk eller liknande. Är det lönlöst att försöka separera ut bakgrunden och färga den helvit med makro, skall man försöka ta bilden korrekt från början. Jag har problem att få bakgrunden vit, den blir antingen gul eller grå.
Är det någon som har något tips?
mvh Johan
 
Du gör det bra mycket enklare för dig om du försöker göra det "rätt" redan vid fotograferingen. Vill du ha helvit bkg kan du skaffa en vit halvtransparent plexi/plastskiva som du belyser underifrån.
 
Du gör det bra mycket enklare för dig om du försöker göra det "rätt" redan vid fotograferingen. Vill du ha helvit bkg kan du skaffa en vit halvtransparent plexi/plastskiva som du belyser underifrån.

Tack för tipset! Det har jag inte provat ännu. Jag antog att det måste blir rätt från början, Jag har försökt allt tyckte jag men bakgrunden blir alldrig riktigt vit.
Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.