Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Senaste kommentaren längst upp...

Produkter
(logga in för att koppla)

xavslut

Avslutat medlemskap
Snabb fråga: hade det inte varit bättre att den senaste kommentaren till bilderna i albumet kom längst upp. Hade sluppit skrolla så mycket...:rolleyes:
 
Jag håller inte med. Jag skummar gärna alla tidigare kommentarer innan jag lägger min, och då känns det mest logiskt att börja med den första för att få hela sammanhanget. Nu vet jag att du sagt att du inte läser tidigare kommentarer, så då förstår jag inte vad ordningen skulle spela för roll?
 
Hej Jim! Jag läser sällan andras kommentarer på andras bilder, där har du helt rätt. Fast jag läser ju alltid kommentarer till de egna bilderna, bland annat för att svara på olika frågor. Det var nog det jag tänkte mest på.
 
Det bästa hade väl varit att man inte kunde se andras kommentarer innan man lagt sin egen- då hade man sluppit alla: "enig med..." "tycker som..." och därmed hade alla sagt sin EGEN mening!
 
Terje skrev:
jag läser ju alltid kommentarer till de egna bilderna, bland annat för att svara på olika frågor. Det var nog det jag tänkte mest på.
I det fallet är det ju givetvis bäst med senast överst, men jag tycker att fotosidan bör prioritera att göra det enkelt att kommentera snarare än att läsa de egna kommentarerna. Men du har ju upptäckt funktionen kommentarer på egna bilder, räcker inte den till?
 
Jag tycker genom att läsa andras komentarer på andra bilder så får man ibland upp ögonen för något mer i bilden. Detta gör att jag kanske kan ge en lite mer konkret komentar så att man slipper alla "As bra" Osv. Genom att läsa kanske lite mer professionella fotografers komentarer lär man sig lite mer om bildbedömning och vad man ska titta på. Detta tycker jag e bra. För att återgå till ämnet håller jag med Jim att den senaste komentaren ska vara sist, just för överblickens skull.

Ha det. / Uffe
 
Jag gjorde sådär för att det skulle vara samma läsriktning som i forumen - även om det skall vara fristående kommentarer helst blir det ju ibland fråga/svar-kommentarer i följd.

"Kommentarer på egna" visar dock omvänt, men där är det inte en enda diskussion utan lösryckta kommentarer man ser.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.