Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Senaste inlägg försvinner

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Jag undrar varför det inte fungerar så att de senaste , låt oss säga, tjugo inläggen alltid är synliga.
Ibland ser det bara ut så här. Se bild

Det irriterar mig en del att behöva gå in manuellt och leta efter inlägg gjorda för en timma sedan.

Bilagor

• forum.gif
    forum.gif
    1.7 KB · Visningar: 156
Håller med. Förutom det nuvarande "Läs nya inlägg" så vore det bra med alternativet "Läs de tjugo senast aktiva diskussionerna".

Den finessen har jag aldrig sett. Jag kollar alltid inläggen på förstasidan, "Senaste Foruminlägg". Jag kollar aldrig efter nya under "Forum" heller. Det är nog slöhet; ser jag inget intressant på förstasidan, struntar jag i det.

Eller varför inte bara en lista som rangordnar X antal (valbart och flera sidor) diskussioner efter senaste svar. Ungefär som en förlängning av funktionen på förstasidan?

Sen vore det ju bra om man kunde kombinera detta med någon typ av funktion för att se om en tråd har fått nya inlägg sen man sist kollade den (många forum har ju olika ikoner för "läst/oläst").
Men jag vet inte om den här forumtypen stöder det...

Jag tycker att "forum\läs nya" fungerar ypperligt!!! Där ser jag om någon har skrivit något nytt, dessutom verkar den lite slö så de försvinner inte med engång efter jag har tittat.

Lägg gärna till nya funktioner med rör inte "läs nya" då slutar jag. ;)

Problemet är ju att om man loggar in igen så är de borta. Det händer mig ganska ofta då min modemuppkoppling säger "klick" lite då och då...

Vad jag vill är alltså att när jag kollar forum\läs nya så skall alltid de tjugo senaste trådarna ligga kvar.

Eller tolv, eller...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar