Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sen varning med batterigrepp på kameran

Produkter
(logga in för att koppla)
Min 7D verkar alternera mellan det ena och det andra. Vilket är lite korkat, för laddar man ett batteri, så kör den inte slut på det andra först, utan börjar med att tömma det nyladdade ner till samma nivå som det andra batteriet. Jag tycker det hade varit vettigare att tömma ett i taget. Men det är jag, det.

Canon's nätverksgrepp har ett batteri i kameran och ett annat i greppet. Men då försörjer batteriet i greppet bara själva greppet.
En del Nikonkameror kommer ju inte upp till full specifikation utan grepp med stora batterier i. Canon har en annan energifilosofi för sina kameror.

Min 7D verkar alternera mellan det ena och det andra. Vilket är lite korkat, för laddar man ett batteri, så kör den inte slut på det andra först, utan börjar med att tömma det nyladdade ner till samma nivå som det andra batteriet. Jag tycker det hade varit vettigare att tömma ett i taget. Men det är jag, det.

Canon's nätverksgrepp har ett batteri i kameran och ett annat i greppet. Men då försörjer batteriet i greppet bara själva greppet.
En del Nikonkameror kommer ju inte upp till full specifikation utan grepp med stora batterier i. Canon har en annan energifilosofi för sina kameror.

Ah. Då går det inte spöken i min kamera iallafall bara :) Skönt o veta hur det ligger till :p Funderat en del på det där..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar