Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sekvens tagning
- Trådstartare Highway
- Start datum
janc
Aktiv medlem
Det finns flera olika lägen för sekvenstagning upp till ca 7 bilder / sek men jag har inte så mycket erfarenhat av hur dom är att använda i praktiken.
Single-frame advance (enbildsmatning)
för att ta en bild varje gång avtryckaren trycks ner.
Bracketing (alternativtagning) för att ta en serie bilder med olika exponering, kontrast
och färgmättnad.
Continuous advance (kontinuerlig matning) för att ta flera bilder medan avtryckaren
hålls nedtryckt.
High-speed continuous advance (snabb kontinuerlig tagning)för att ta flera bilder
i inställd storlek och kvalitet efter varandra med cirka 3 bilder per sekund.
UHS continuous advance (UHS kontinuerlig tagning) för att ta flera bilder i 1280 X
960 efter varandra med cirka 7 bilder per sekund.
Single-frame advance (enbildsmatning)
för att ta en bild varje gång avtryckaren trycks ner.
Bracketing (alternativtagning) för att ta en serie bilder med olika exponering, kontrast
och färgmättnad.
Continuous advance (kontinuerlig matning) för att ta flera bilder medan avtryckaren
hålls nedtryckt.
High-speed continuous advance (snabb kontinuerlig tagning)för att ta flera bilder
i inställd storlek och kvalitet efter varandra med cirka 3 bilder per sekund.
UHS continuous advance (UHS kontinuerlig tagning) för att ta flera bilder i 1280 X
960 efter varandra med cirka 7 bilder per sekund.
sagan
Avslutat medlemskap
köp en 7i då, den är betydligt snabbare..eller en uppgraderad 7:aHighway skrev:
Hej!
Jag funderar lite på att köpa en Minolta Dimage 7 men jag undrar lite hur den är på att ta bildserier?
bjornwestergren
Aktiv medlem
Re: Re: Sekvens tagning
Eller varför inte en 7Hi?
Ska prova att ta seriebilder om ett tag, får se hur det fungerar då.
Kim10D skrev:
köp en 7i då, den är betydligt snabbare..eller en uppgraderad 7:a
Ska prova att ta seriebilder om ett tag, får se hur det fungerar då.
sagan
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Sekvens tagning
Visst, tänkte mer på att prisskillnaden är väl stor..inte alls motiverat enligt min mening...så stor är inte skillnaden mellan kamerorna.
bjornwestergren skrev:
Visst, tänkte mer på att prisskillnaden är väl stor..inte alls motiverat enligt min mening...så stor är inte skillnaden mellan kamerorna.
bjornwestergren
Aktiv medlem
Kanske inte endast om man vill ha en snabbare kamera, då kräver det nog en annan motivering.
bjornwestergren
Aktiv medlem
Det finns väl lite flera finesser och andra inställningar vad jag har förstått enlingt tester, men väldigt lite som skiljer kan jag hålla med om, funderar på varför prisskillnaden är så häftig?
janc
Aktiv medlem
janc skrev:
Det finns flera olika lägen för sekvenstagning upp till ca 7 bilder / sek men jag ..
Inser att jag nog inte svarade på din fråga eftersom jag har 7Hi - slarvigt läst av mig...:-(
Maverick
Aktiv medlem
Serietagningar med 7Hi tycker inte jag fungerar så bra. Anledningen är att sökaren blir svart under hela tiden ta bilderna tas. Vilket i sin tur gör det svårt att följa motivet om det rör sig, vilket det ofta gör när man använder serietagningar.
Läs de recensioner som finns här på sidan.
Mvh
Maverick
Läs de recensioner som finns här på sidan.
Mvh
Maverick
Micke H
Aktiv medlem
Jag plåtade både snowboard och vasaloppet för ett par helger sedan med min D7Hi, vilket fungerade alldeles utmärkt!
Ska man plåta med Tiff OCH snabba motiv i serie så är det nog D7Hi som gäller, är man nöjd med Jpeg så går det nog även bra med D7i...
Jag håller mig oftast till Tiff, då det formatet är mer förlåtande när man interpolerar & annat...
Det är sant att sökaren blir svart mellan serietagningarna, men jag upplever det som att jag vänjer mig vid det och brukar kunna följa med motivet endå. (Använder mig då av LCD:n, och "sveper" med motivet)
/Micke
Ska man plåta med Tiff OCH snabba motiv i serie så är det nog D7Hi som gäller, är man nöjd med Jpeg så går det nog även bra med D7i...
Jag håller mig oftast till Tiff, då det formatet är mer förlåtande när man interpolerar & annat...
Det är sant att sökaren blir svart mellan serietagningarna, men jag upplever det som att jag vänjer mig vid det och brukar kunna följa med motivet endå. (Använder mig då av LCD:n, och "sveper" med motivet)
/Micke
lillaborkrigel
Aktiv medlem
Vart hittar man High-speed continuous advance (snabb kontinuerlig tagning)för att ta flera bilder i inställd storlek och kvalitet efter varandra med cirka 3 bilder per sekund.
//Micke
//Micke
lillaborkrigel
Aktiv medlem
Finns det i Minolta Dimage 7?