Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Schenker Logistics har forlagt mitt D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Kyrre

Aktiv medlem
Jeg har i hele dag sittet i telefonen med Schenker Logistics på grunn av at de har forlagt (forlorad) mitt D50. Nikon Sverige sendte det til meg via Schenker Logistics 27.01.2006 men de klarer ikke å finne det.

Så: Er det noen som vet om Schenker Logistics kan ansvarliggjøres her? De sier selv at de har 30 dager på seg før de må erstatte varen, men jeg vil ha kamerahuset mitt _nå_ og ikke om en måned :)

I og for seg kan det jo være greit med nytt D50, men rett skal være rett og noen må jo ta ansvar.

Er det noen som vet? Kan Schenker Logistics ansvarlig-gjøres her? Er det ingen ting i Svensk "lov" som sier at jeg faktisk har _krav_ på _mitt_ kamera? Det grenser jo til tyveri.

Og: Må jeg kontakte Nikon her? Må disse bekrefte hva som var i pakken de sendte? Det var kun kamerahuset (inne på check and clean), men kan/vil Nikon Sverige bekrefte dette for meg?
 
Lite lurigt problem. Jag kan inte hitta någon lagstiftning som skulle hjälpa. Det är ju inte fråga om något konsumentköp utan snarare om en konsumenttjänst och konsumentjänstlagen innehåller inga regler om risk vid transport.

Jag skulle tro att det som gäller är Schenkers allmänna villkor. Eventuellt att Nikons allmänna villkor gäller mot dig och att Schenkers sedan gäller mot Nikon då det väl är de som har köpt själva transporttjänsten. Förmodligen får du finna dig i att de får en respit (anstånd) för att leta rätt på paketet.
 
Takk for svaret. Jeg har vel kommet frem til at det er Nikon som til syvende og sist er ansvarlige for at kameraet kommer frem.

Etter som Schenker Logistics ikke har noen avtale med meg kan jeg heller ikke se at jeg skal måtte vente i disse 30 dagene, men at Schenker Logistics eller Nikon Sverige får ta krangelen mellom seg.

Jeg mailer nå begge og ber om en forklaring på hvorfor jeg ikke har fått kameraet mitt, og regner med at i alle fall en av disse tar ansvar (forhåpentligvis Schenker). Nikon Sverige (og Norge) er ikke kjent for å ha god support i min bok.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar