Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Schemalägga Synctoy

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Kamrater!

Jag får inte Synctoy att lira med shcemaläggningen. Vill köra backup varje natt på det mesta.

Jag har lagt till Synctoy i Schemaläggaren och lagt dit kommandotecknet -R i Kör kommando.

Är jag ute och cyklar?

enligt hjälpen så ska den ju synca alla "Folder pairs" med -r, så det verkar ju rätt.
Kan det vara något annat, om det väljer att köra schemaläggningen manuelt (högerklickar och väljer kör nu eller vad den heter) fungerar det då?

Kan det vara något med behörigheten ?
Fungerar det om du kör kommandot manuellt ?

Om du inte är inloggad när backupen skall köras kan det vara så att "system kontot" inte har behörighet att skriva till servern.
Kolla med vilket användarkonton som "jobbet" körs som.

Tack för hjälpen mina herrar. Det funkade inte ens om jag körde det manuellt. Så jag laddade ner Syncback - funkar fint och verkar dessutom ha lite mer funktioner.

Åter igen tack!

Syncback

Gör detta program kopior "rakt av", dvs lagras t.ex. bilder precis som de är, så att de kan läsas in från backupmediat utan att man har programmet redo efter t.ex. en datorkrasch?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar