Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scanning av dia

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har väldigt många också men just nu rör det sig om max 400 dia. Kostnaden skall delas på två efter en seperation så vill vi ha vissa bilder digitalt.

/Per

Bästa scanning är trumscanning som Crimson gör, men behöver Du verkligen en så dyr? Den kostar skjortan!
Kan Du inte istället köpa en bra diaskannare? Då blir det ca 10,- per dia vid 400st.
Och så kan Du beskära bilden och framförallt ta bort damm , eventuella repor, justera f'ärgen och skärpa bilden.
Scanna i TIFF och spara efter bearbetning både i TIFF och i Jpeg
eller endast i Jpeg.
Så gör jag.

Alla etablerade företag såsom Crimson eller Odenlab gör det,men jag kan rekommendera "En bra bild" Rolf Berntzen i Torsby.,en firma av privat karaktär som gör ett ett jättebra jobb. och definitivt billigare än ovan först nämnda.Berntzen kan troligen du hitta i annonser under jobb,annars sök på nätet.

Proimages: Imacon scanning 50-60 mb = 100 :- (ingen lagringsavgift)
Crimson: Imacon scanning 50-60 mb = 270 :- (lagringsavgift =vet ej)
Odenlab: Imacon scanning 50-60 mb = 299:- ( lagringsavgift 79:- för CD 159:- för DVD)

avgör:)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto