Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

scannerproblem - rena kinesiskan

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Försökte scanna en bild in i PS 6 och Silver Fast och första gick bra men då jag inte var nöjd så försökte jag igen och har upprepade gånger blivit avbruten med följande meddelande

"Could not complete the import becasue of a problem with the aquisition module interface"

Jaha,,, men vad betyder det och vad att göra?
Snälla, någon som kan det där med teknik :)) hjälp mej!!!
MVH Eva

Tror inte det. Nyformatterad och endast lagt in Office och PS som stora program på yta av 80 gig
Nice try.
MVH Eva

Tjena

Lite mer info behövs:

- Operativsystem (tex Windows XP)
- Scanner (tex Nikon Coolscan III)
- SF version ?!
- PS version ?!
- Överföring mellan scanner o dator (SCSI, USB)

Funkar allt annars med datorn, den hittar scannern, inga felmeddelanden i loggen.

Mvh, M

Låt se

Win XP Home, Epson 3200, SF 6.0 SE (32bit), PS 6 (får inte in 7an efter formatteringen), USB2

(Datorn:80GB, 1,7GB Mhz, 512MB)

Hittar scannern och inga andra felmeddelanden. Scanning går med Epson men den fixar inte ta mina mörka bilder utan måste köra SF på dem.

MVH Eva

Körde en ominstallation och allt löste sig.
Stort tack till Er som försökt hjälpa.
MVH Eva

Den som kört en dator utan problem med operativsystemet slänger första stenen i datorkriget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar