Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
scanna oklippt 35mm film
- Trådstartare petervis
- Start datum
mrsandin
Aktiv medlem
Känner inte till någon scanner som klarar det.. tror det blir svårt att finna?! Däremot borde ett Fuji Frontier digitallabb klara det. Den ger bildfiler på 18MB. I den placerar man bara filmen oklippt när den ska scannas för att göra papperskopior eller bränna ner bilderna på en skiva så har du något labb med en Frontier eller något annat digitallabb i närheten så hör med dem. Det blir säkert inte billigt men hör dig för iallafall.. Tror inte de vill sitta å göra det dagtid men du kan ju bjuda dem på en låda bärs så kanske de gör det kvällstid!
Tonyeagle
Aktiv medlem
vad användas till?
Frågan är vad du ska ha bilderna till? Ska de användas till webben eller enklare mindre tryck så går det väl bra med en flatbäddare med "dialock". Har en Agfa Snapscan e-50 själv och med en sådan eller liknande scanner så borde det inte vara några som hellst problem. Vet dock inte hur de bättre flatbäddarna med högre upplösning ser ut när man lyfter på locket. E-50 ger fotokvalitet från småbild upp till ca 16x24 cm.
Frågan är vad du ska ha bilderna till? Ska de användas till webben eller enklare mindre tryck så går det väl bra med en flatbäddare med "dialock". Har en Agfa Snapscan e-50 själv och med en sådan eller liknande scanner så borde det inte vara några som hellst problem. Vet dock inte hur de bättre flatbäddarna med högre upplösning ser ut när man lyfter på locket. E-50 ger fotokvalitet från småbild upp till ca 16x24 cm.
Senast ändrad:
jbomelin
Avslutat medlemskap
Jag har jobbat med en sådan en gång, men jag minns inte om det var 135 eller 120. Man satte rullen på ena sidan, och så drogs filmen igenom scannern och upp på rulle nummer två. Nån form av batch-scanning...
minns varken fabrikat eller modell, dock, men jag vet i alla fall att det har funnits.
minns varken fabrikat eller modell, dock, men jag vet i alla fall att det har funnits.
Malm
Aktiv medlem
Helt riktigt Jim, verkar vara en ganska trevlig scanner, tyvärr så saknar den ICE/Flare teknikjimh skrev:
Har något vagt minne av att Kodaks kyligt mottagna RFS 3600 eller vad den nu hette skall klara detta. Kan minnas fel.
Vet inte om det är SF's hemsida som har fått spel eller så har dom prissänkt den något så sjukligt. 3600dpi, bachinläsning av oklippt film och kostar enbart 4695:-.
http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=522030
/malm
Senast ändrad: