Annons

scandinavian photo - köpa i mölndal, support i stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Jo eftersom jag bor en bit utanför uppsala men just nu är några veckor på västkusten nära göteborg och mölndal så funderar jag på om det är dumt att köpa en kamera här istället för i stockholm? Om man behöver lämna in kameran för t.ex. fokusjustering kan man göra det i en annan butik än den man köpte kameran i? Måste jag åka tillbaka, eller skicka kameran till Mölndal, om jag vill laga nåt på garantin?

Gäller konsumentköplagen bara mot den butik man köpt en sak i? Eller räknas alla scandinavian photos butiker som samma företag?

Om det är ett och samma företag eller flera beror helt på hur de har lagt upp sin företagsstrategi. Inte sällan drivs varje butik som ett eget bolag. Det i sin tur behöver dock inte betyda något..

Ring scandinavian och fråga, de brukar vara mycket lätta att ha att göra med! :)

jo jag tänkte ju gå dit och kolla på kameran så då frågar jag ju.

Men jag tänkte att jag ville höra andras åsikter och erfarenheter eftersom jag själv så sällan köper nya dyrare saker.

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att man får det mest korrekta svaret från företaget, BP t.ex. hävdade ju att oljeborrnign till havs var så ofarligt så att dom med sina resurser och erfarenhet inte skulle behöva bli utsatta för några extra kontroller.

åker nog dit på måndag och tittar på en Sony A500, om ingen annan delar med sig av sina erfarenheter så kan jag ju berätta vad SP sa.

Fast nog är det lite skillnad på BP och scaninavian photo, likaså på ämnena det handlar om. Din fråga är en mycket enkel fråga som i princip bara går att svara ja eller nej på. Det vore minst sagt _oerhört_ korkat av scandinavian att påstå det ena, om det andra är det korrekta. Dett finns inget som helst subjektivt varesig i frågan eller i ett tänkbart svar.

Scandinavian är bra och pålitliga, jag har inte hört om många som har haft trubbel med dem. Dock är det bara ett problem, de har högre priser än många andra butiker vilket är synd. :(

/ Magnus

Men Sony A500 är billig där :) näst billigast på prisjakt.se 5995kr!

Jag har ju egentligen inte hört nåt illa om scandinavian photo heller men tänkte att jag ändå skulle fråga er andra.

Jag är så sugen på en ny kamera nu när skattepengarna kommit in på kontot att jag inte vet om jag orkar vänta 1-2 veckor till jag är hemma i uppsala. :)

Regnar det på måndag åker jag nog dit och tittar och känner in läget.

edit: jo en anlednig till att jag undrar är att jag stått och smyglyssnat på vad försäljare och support-personal i en butik i uppsala (elektronikbutik i gränby centrum) sa till sina kunder, och det var inte roligt att höra, i princip sa dom att dom sket fullständigt i kunder som inte vid köpet köpte till en dyr försäkring.

Senast ändrad:
Jo jag va i butiken i Mölndal och frågade och det var inga problem att få service och support i nån av SP:s andra butiker än den man köpt kameran i.

Det tråkiga angående mitt köp var att kameran var slut....
Men det fanns visst en kvar i en annan butik och dom skulle va så snälla att dom skickade efter den hit till Mölndal, Hoppas ingen annan han köpa den bara, Sitter nu och väntar på ett SMS om att jag får hämta kameran

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar