Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
sb-800 trådlöst?
- Trådstartare robilibob
- Start datum
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Det beror väll på vilken kamera du har. Med D70s går det att styra SB 600 trådlöst, men inte SB 800. Då krävs ytterligare en SB 800.
Eveningstar
Aktiv medlem
Med D70 så går det bra att styra en SB800, och det skulle förvåna mig om det inte skulle gå att göra med D70s också.
Anders_Andersson
Aktiv medlem
SB 800 kan användas som "Master" Dvs styra andra SB 800 och SB 600. SB 600 kan styras trådlöst med D70s genom "Comander" funktionen i D70s.
>>Kristoffer, är du säker på att det går att styra SB 800 trådlöst med D70?
>>Kristoffer, är du säker på att det går att styra SB 800 trådlöst med D70?
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Jo, det går med SB 800 också. Hade fel där.
robilibob
Aktiv medlem
ok, tack för svaren!
Hur långt räcker den då? alltså hur långt ifrån kan jag ha kameran från blixten? går man miste om nåt när man kör trådlöst än då blixten sitter på kameran? funtioner, inställningar osv?
verkar ju onekligen oerhört kul att köra trådlöst, öppnar ju många möjligheter!
Hur långt räcker den då? alltså hur långt ifrån kan jag ha kameran från blixten? går man miste om nåt när man kör trådlöst än då blixten sitter på kameran? funtioner, inställningar osv?
verkar ju onekligen oerhört kul att köra trådlöst, öppnar ju många möjligheter!
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Jag ska kolla manualen när jag kommer hem från jobbet ikväll. Har ingen svart så skriver jag det.
SH-101
Aktiv medlem
1. ställ kameran på följande:
[funkar bara på P->M inte motivprogrammen och sådant]
MENY
19 BLIXTLÄGE
KOMMANDOLÄGE
TTL (eller vad du nu vill ha)
2. ställ blixten på följande:
håll inne SEL
välj ikonen med två blixtar och pilar (sel)
välj REMOTE
tryck på ON/OFF
ställ kanalen på 3 och gruppen på A
3. Kör hårt!
glöm inte att fälla upp "lilla blixten" =)
EDIT:
Du måste nog slå på de "detaljerade CSM-menyerna" också om du ska hitta menyvalen ...???
[funkar bara på P->M inte motivprogrammen och sådant]
MENY
19 BLIXTLÄGE
KOMMANDOLÄGE
TTL (eller vad du nu vill ha)
2. ställ blixten på följande:
håll inne SEL
välj ikonen med två blixtar och pilar (sel)
välj REMOTE
tryck på ON/OFF
ställ kanalen på 3 och gruppen på A
3. Kör hårt!
glöm inte att fälla upp "lilla blixten" =)
EDIT:
Du måste nog slå på de "detaljerade CSM-menyerna" också om du ska hitta menyvalen ...???
Senast ändrad:
Martin Gunnarson
Aktiv medlem
Har kollat på blixtar själv och blev därför också nyfiken. Jag hittade följande i den engelska manualen:
"As a basic guide, the effective shooting distance between the master and remote flash units is approx. 10m (33 ft.) or less in the front position, and approx. 5 to 7m (16 to 23 ft.) at both sides. These ranges vary slightly depending on the ambient light. "
Jag vet inte säkert om detta gäller med enbart D70.
Manualen kan laddas ner på
http://nikoneurope-se.custhelp.com/...nNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1
"As a basic guide, the effective shooting distance between the master and remote flash units is approx. 10m (33 ft.) or less in the front position, and approx. 5 to 7m (16 to 23 ft.) at both sides. These ranges vary slightly depending on the ambient light. "
Jag vet inte säkert om detta gäller med enbart D70.
Manualen kan laddas ner på
http://nikoneurope-se.custhelp.com/...nNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Nu är jag hemma Jobbar sent.
Som redan skrivits. Det maximala avståndet mellan extrablixt och kameran är 10m. Och i en vinkel från kameran som mittlinje räknat 30°. Eller ca 5m när blixten är placerad på sidan (30-60° från mittlinjen)
Godnatt
Som redan skrivits. Det maximala avståndet mellan extrablixt och kameran är 10m. Och i en vinkel från kameran som mittlinje räknat 30°. Eller ca 5m när blixten är placerad på sidan (30-60° från mittlinjen)
Godnatt