Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SB-800, kombination med bracket

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto Fredrik

Aktiv medlem
Ville bara passa på att visa min kombination eftersom min efterlängtade blixt äntligen kommit. Har funderat på att köpa den sen innan jul och nu har slagit till. Helt underbar. Superb helt enkelt.

Beställde även en sådan här bracket och det funkar kanon trådlöst.

MVH /Fredrik

Bilagor

• ghyjhgjghjhgjhgjgh.jpg
    ghyjhgjghjhgjhgjgh.jpg
    27.3 KB · Visningar: 259
ställer in "remote" på blixten och fäller upp d70´ns inbygda blixt, glöm bara inte att välja i custom menyn att den skall synka mot remote blixten.

nope, du ska ställa in blixten manuellt på kameran så den bara blinkar till en gång på kameran så 800an inte blixtrar onödingt många gånger. för om du ska få båda köra samtidigt måste man köra manuellt på kameran och su-4 på blixten. nackdel: ingen automatik & 800an reagerar på alla blixtar.. tom lysrör..

vore bra om det fanns en inställning för att köra båda blixtarna med i-ttl ;)
*surrar mycket nu* ..svårt att förklara

Sant sant, det bästa hade varait sc-17 kabeln eller vad den heter men det costa mucho tyvärr. Tycker dock det funkade bra när jag testa. Kamerans blixt registreras ju aldrig på bilden ändå.

Aha!

Men jag är en sådandär snubbe som bara skaffar mig grejjer utan att läsa manualen...

Jag har en gammal D100, skulle det funka med den, tro?

Ska rota fram manularen...den ska ligga här någonstans...få se nu...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto