ANNONS
Annons

Sanhos 160 GB hyperDrive?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
jag skulle vilja tipsa om Dustin som säljer den
http://www.dustinhome.se/hyperdrive-colorspace-udma-casing-only/product/5010205399

det går att beställa från hemsidan också
http://www.hypershop.com/HyperDrive-s/119.htm

själv använde jag en sådan här
https://neon.epson-europe.com/se/sv/corporatesite/products/product.php/id/2982

som jag tyckte var bra , som mellanlagring den hade hög kvalite var lättarbetad
jag ser att någon nyare modell har inte kommit på flera år.
lite senare så tyckte jag att jag mera ville ägan mig åt att fota och , bytte kort mera under fototillfället för att hoppa över mellanlagringen och föra över korten hemma,
det är dock olika sätt att arbeta

Lycka till med ditt val och resan

MvH
Bertil

Är det någon som har erfarenhet av denna medialagring?
Jag har själv just en sådan, fast lite äldre modell. Den fungerar alldeles utmärkt, har släpat runt den bl a på en massa safariresor och aldrig haft problem. Har den alltid i kameraväskan, tar fram den så fort ett minneskort är fullt och kopierar.

En av de riktigt bra sakerna jämfört med de flesta konkurrenter är att det är ganska snabb, den kopierar ungefär 1 GB per minut. Den nya modellen som du länkar till är förmodligen ännu snabbare.

Fast jag skulle rekommendera dig att köpa en med större hårddisk än 160 GB, i alla fall om du plåtar raw.

Hyperdrive Colorspace UDMA är den överlägset bästa mellanlagringsenheten som finns därute (ok, jag har väl inte tokletat senaste året sen jag skaffade Colorspace - men ändå). Den är snabb och batteriet räcker för att tanka ur flera minneskort. Dessutom laddar den över usb vilket gör laddningsprocessen näst intill omärkbar.

Jag har haft ett par olika andra märken (Epsons t.ex) och visst, de funkar, men det tar sån hysteriskt lång tid att tanka ur minneskorten att de inte är praktiskt användbara (eftersom man oftast plåtat upp nästa minneskort innan den har tankat färdigt).

Höjer med andra ord en arm i vädret för att rösta på Hyperdriven. Två armar tillåmed.

Hej
Är det någon som har erfarenhet av denna medialagring?
Den har fått bra kritik men finns den att köpa i Sverige och fungerar den här med tanke på kontakterna?
Den kostar ungefär 2 000 kr. Det blir blligare än att köpa en massa minneskort.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...il&Q=&sku=594348&is=REG&si=rev#costumerReview

Eller har ni andra förslag på hur jag ska spara korten på safariresa 2 v.

Tack på förhand
// Bee

Den säljs även i sverige av bl a av Dustin, som leverar den med usa-kontakt samt konverter, jag fick en sådan iaf. Designen i sig, fyrkantig låda är kanske inte så fantastisk, det som är bra med den, är att den är väldigt snabb vad gäller backup. Denna skulle jag vilja ha med tunderbolt eller åtminstone usb3.

Jag reser i tropikerna en månad varje vinter och inför Guyana 2012 funderar jag på att skaffa backupmöjligheter. Hittills har jag inte haft kopior av bildfilerna och det känns lite nojigt i slutet av resorna. Jag har sneglat på Sanhos och liknande men känner att det är lite svårt att motivera köp nu när man kan köpa en mini-pc som Asus Eee med 250GB för under 2000 kr. Då får man en apparat som man dessutom kan använda till betydligt mer.

Hastigheten är inte avgörande för mig, det är många mörka timmar mellan solned- och uppgång vid tropikerna, då man kan backuppa i lugn och ro.

Ni som redan har mellanlagringsenheter, hur skulle ni resonera vid vid inköp idag?

Ni som redan har mellanlagringsenheter, hur skulle ni resonera vid inköp idag?
Jag funderar allvarligt på att köpa en ny Colorspace, eftersom min gamla har för liten hd. Dessutom påstår ju tillverkaren att de nya är dubbelt så snabba och har bättre batteritid.

En minilaptop köpte jag för typ tre år sedan och släpade med på resa, men det var ett av mina sämre köp. Har samlat damm sedan dess. Den är både för liten och för stor.

Med en Colorspace i kameraväskan kan jag tömma minneskorten praktiskt taget utan att släppa motivet (i mitt fall ofta t ex ätande lejon, leopard som sover i ett träd) med blicken.

Tack för era inputs! Det låter som om det är precis vad jag behöver. Nu kommer det bli en HyperDrive med 250GB. Jag ska kolla innan också så att det verkligen kommer med en konverter så att det verkligen fungerar ute i fält. Kanske man rent av kan ladda i jeepen. Jag tror att det räcker med det. Jag kommer ju även att ha en del minneskort med mig.
//Bee

Jag ska kolla innan också så att det verkligen kommer med en konverter så att det verkligen fungerar ute i fält. Kanske man rent av kan ladda i jeepen.
Jag köpte min från Dustin (om jag minns rätt) och fick vanlig svensk sladd. De nya modellerna lär ju levereras med billaddare också, så då kan du nog ladda i bilen. Dessutom kan man ladda via usb, dvs en vanlig (modern) laddare till mobiltelefon borde passa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar