I dag anser jag att du för det första ska köpa EF 70-300 mm f/4-5,6 IS USM istället för det gamla 75-300 du har spanat på.
För det andra köpte jag nyligen en Speedlite 580 EX II från B&H Photo Video. Med den rabatt som de har fram till 13 januari (tror jag det är) gav jag motsvarande ungerfär 2200 kronor för den.
Det kan inte betecknas som något annat än ett fynd. Har du inte råd med en sån, så köp fyra och sälj tre här hemma för 3000 kronor, så finansierar den sig själv.
För det tredje heter en 400D Digital Rebel XTi när den köps i USA. Alltså kan inga kvitton i världen övertyga någon kunnig om att den är köpt någon annanstans.
För det fjärde är det helt rätt att om man låter B&H skicka till annan delstat än New York betalar man ingen sales tax, varken i New York eller där man är. Men du måste ha en riktig adress. Det duger inte med ett hotell, för då misstänker de bedrägeri. Vilket du ska vara glad för. Det är ju dina pengar det gäller.
Frakt med lastbil tar 3-5 arbetsdagar och kostar ungefär USD 15, alltså en svensk hundring sådär. Det är det billigaste alternativet. Till Tennessee tog det tre dagar varje gång.