Annons

Sandisk Ultra II med usb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Albwah

Aktiv medlem
Jag var inne på Kjell & Company igår och köpte minneskort. Jag skulle ha ett vanligt Sandisk Ultra II 1GB. Men så kom han med ett Ultra II 1GB med inbyggd usb och sa att det var det enda han hade. Bra tänkte jag eftersom jag fick det för 389:- som det vanliga ska kosta.

Men när jag kom hem och kollade närmare på det blev jag tveksam. Man ska ju böja halv kortet för att kunna få det i usb porten. Det känns lite som att detta kommer gå södner förr eller senare. Så nu funderar jag på att byta det mot ett vanligt.

Någon som har erfarenhet av dessa kort med inbyggd usb?
 

Bilagor

  • sandisk%201gb%20sd%20ultra%20ii%20plus%20usb%20(angled%20medium).jpg
    sandisk%201gb%20sd%20ultra%20ii%20plus%20usb%20(angled%20medium).jpg
    28.1 KB · Visningar: 250
Har ingen erfarenhet men det är väl bara att använda kortet som "vanligt", sen har du ju alltid möjlighet att använda usb kontakten om du någon gång saknar kortläsare..
 
Skulle inte vara orolig för att den skulle gå sönder om man inte använder USB kontakten dagligen, utan mera som nödvariant då och då. Tror inte Sandisk skulle riskera sitt goda namn med en dålig produkt.
 
EleyT skrev:
Skulle inte vara orolig för att den skulle gå sönder om man inte använder USB kontakten dagligen, utan mera som nödvariant då och då. Tror inte Sandisk skulle riskera sitt goda namn med en dålig produkt.

Stämmer nog bra det du säger om att de inte vill riskera sitt namn. Jag hade ju inte i vilket fall tänkt att använda kontakten dagligen utan bara i nödfall som sagt. Eftersom det inte står något annat så tar jag för givet att kortet passar i alla läsare.
 
Verkar ju kanon!
Du kan annars bara sticka in och byta det när de får in de "riktiga". Låter helt klart som den plasten kommer att utmattas och gå av förr eller senare. Minnet kan ju alltid läsas genom en vanlig läsare i vilket fall som jag förstår det.

Sandisk har liftime warranty står det på deras sida.
 
Jag har ett likadant sedan ett halvår tillbaka. Använder det dagligen som omväxlande SD och USB, och inte en tendens till att gå sönder. Funkar strålande helt enkelt. Smidigaste USB-minnet jag haft.
// micke
 
nicolarsson skrev:


Sandisk har liftime warranty står det på deras sida.

På mitt kort står det 10 års garanti. Men man lär inte ha det i mer än 10 år i vilket fall så det kvittar ju.

Mikael Karlén (MickeKarlen) skrev:

Jag har ett likadant sedan ett halvår tillbaka. Använder det dagligen som omväxlande SD och USB, och inte en tendens till att gå sönder. Funkar strålande helt enkelt. Smidigaste USB-minnet jag haft.
// micke

Låter det har funkat för dig så då funkar det säkert lika bra för mig. Så jag behåller det.


Tack för alla svar!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.