Annons

Sandisk Ultra II Compact Flash - finns de någonstans?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tompa2003

Avslutat medlemskap
Finns dessa kort någonstans att få tag på över huvud taget? Letar med ljus och lykta efter en 1GB Sandisk Ultra II men det verkar vara slutsålt och ingen verkar ens veta när dessa kort kommer ut på marknaden igen. Någon som vet vad som händer?

/Thomas
 
Köpte min via eBay (USA). Verkar som om Extreme edition är lättare att få tag på dock. Sverige blir inte tilldelad så många ex av prylar, därav alla dessa köer som nu finns, vare sig det gäller kameror eller övrig utrustning.
 
kollade in inwarehouse och de har massor med 2Gb kort (ultra II) på 1-3dagars lager,
enligt deras hemsida ska de få in 1Gb kort den 11/6
 
Hej

Jag köpte 2GB sandisk Ultra 2 från www.zebramedia.biz de korten har de i lager men verkar inte ha 1GB hemma. Jag funderade först på 1GB men är glad att jag skaffade 2GB och inte ens det har räckt ibland för en dags fotande. Ring och fråga dem de får säkert in snart.

MVH

Omar
 
Jag beställde ett 512 Mb SanDisk Ultra II från digicom.nu i går. Bra pris, ca 1200 inklusive frakt. Leveranstid tre veckor, jag får det innan semestern iaf... =)
 
Jag kan svara för styggapojken.com eftersom jag sköter inköpen och mitt svar är att vi har Kingston Compact Flash upp till 512MB på lager. 1GB tar ca 3 dagar att få hem.

Sandisk kan vi ta hem men just nu är 512MB och uppåt svåra och det tar minst 1 vecka, kanske 2.
 
Var inne hos Kameradoktorn härom dagen - de har tydligen dammsugit marknaden på 1 GB-minnena. Men det lär väl komma nya leveranser från SanDisk. Vad gällde 512 MB så kunde de inte ens få leveransbesked...
 
Verkar vara bristvara överallt...

Tack för alla tipsen - dessvärre jag har jagat runt på alla ställen jag kan tänka mig men ingenstans har det funnits 1-gigare att få tag på under en någorlunda normal leveranstid (dvs inom en överskådlig framtid).

Vissa företag lockar med preliminära leveransdatum (t ex 11:e juni), men jag är rädd att detta datum är mer eller mindre taget ur luften och kan om en vecka lika gärna ändras till den 11:e juli eller 11:e oktober. Ett webföretag har till och med avrått mig att ställa mig i kö hos dem eftersom de inte alls kan garantera att de får hem nya kort före hösten. Mycket märkligt.

2-gigare känns tyvärr lite väl dyrt för mig som privatperson, dessutom har jag en känsla av att priserna inom kort kommer att sjunka drastiskt på minneskort och då är det dumt att ha satt sprätt på hela minnekortsbudgeten vid fel tillfälle. Enligt synnerligen obekräftade källor är det just detta kommande prisras som är anledningen till att Sandisk har beslutat att strypa tillverkningen av Ultra II korten.

Om det är sant eller inte kan jag inte svara på. Det enda jag ser är att jag har runt två och ett halvt tusen spänn att köpa minneskort för - men ingen vill ha mina pengar... ;)
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.