snowbear
Aktiv medlem
Har Samyang någon återförsäljare i Sverige? Har aldrig sett det någonstans.
cyberphoto
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har Samyang någon återförsäljare i Sverige? Har aldrig sett det någonstans.
Jag var ju sjukt sugen på deras förra (befintliga) fisheye så jag vill sen en test emellan dessa två och sen avgör jag om det blir ett köp av den nya eller den äldre såg test bilderna i någons länk tidigare var väldigt sunkiga bilder på F4.0 och det äldre gav bättre resultat men så säger folk nu att dom gjort om den igen och att den ska bli skarpare speciellt då kantskärpan, jag kan bara vänta tills någon ställer den äldre och den nya linsen tå mot tå i kampen om simons pengar.
nå jag väntar...
/simon
Deras 8mm FISHEYE är mjukt på f3.5, full öppning, men blir snabbt bättre vid nedbländning (från f4.0 ungefär).
Hurvida du vill ha ett 8mm fisheye eller 14mm raktecknande borde det väl vara annat som avgör, då det är två väldigt olika objektiv.
Ett sånt verkar värt. Har inte blivit besviken på fisheyen och det är najs med ett raktecknande vidvinkel ibland också.
Javisst, bildvinklarna skiljer enormt mellan de två objektiven (för att inte tala om projektionsskillnaden). Så, den ena gör knappast den andra överflödig. Slå till och berätta för oss andra hur den är
Är det ingen annan som har skaffat detta objektiv? Det är faktist riktigt bra och förefaller som om samyang har höjt byggkvallitén lite sedan 85 f/1.4. Jag väntar lite med att skriva recention då jag måste fota betydligt mer innan jag har en klar uppfattning, men att det är lovande tycker jag iaf.
http://farm5.static.flickr.com/4026/4534124115_66c36383de_b.jpg
Jag är oxå sugen.
Är motljusskyddet i plast eller plåt?
Plast tyvärr, men det fungerar nog - skall använda objektivet så mycket som möjligt ett tag nu och se hur det upplevs.