ANNONS
Annons

Samsung TAB 4 10" , OTG stöd eller inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_99

Aktiv medlem
Hade tänkt att ha min Samsung TAB 4 10" för att ta backupper samt kolla på foton under mina resor, men har nu fått indikationer att den inte stödjer OTG.
Och vad jag kan förstå då så kommer det att vara omöjligt för mig att tanka av minneskorten från min kamera. Är det någon som har mer info kring det här ?
Har redan kollat med Samsung support till ingen nytta.

/ Anders

Testa

Hade tänkt att ha min Samsung TAB 4 10" för att ta backupper samt kolla på foton under mina resor, men har nu fått indikationer att den inte stödjer OTG.
Och vad jag kan förstå då så kommer det att vara omöjligt för mig att tanka av minneskorten från min kamera. Är det någon som har mer info kring det här ?
Har redan kollat med Samsung support till ingen nytta.

/ Anders

Om möjligt bör du testa. Jag har en Note II och min son en Nexus 7 (old version) och det fungera felfritt. Vanliga jpegs kan granskas i 100% och importeras till Galleriet med en enkelt tryck på skärmen. Mycket smidigt.
För övrigt använder jag även PhotoMateR2 (ej grattis) för att importera och konverterar raw filer från min Fujifilm x100s och X–T1. Dessa kan sparas som jpeg eller .tiffs för vidare behandling.

Åk till Mediamarkt eller din lokaller handlare och testa. Tänk på att viss usb otg kablar bara fungera åt ett håll. Om inte ett "import" fönster dycker upp efter typ 6 sekunder när du ha kopplat ihop kameran och plattan och startat kameran prova att byta.
Lycka till.

Jag hade ungefär samma fråga för ungefär ett halvår sen. Svaret då (och jag tror att det gäller fortfarande) är att support för de flesta märken inte alls vet vad otg är. I bästa fall säger de så, i sämsta fall hittar de på ett svar som låter bra.
Skaffa otg-kabeln och testa! Det är den enda pålitliga metoden.

Min tråd i ämnet

Jag hade ungefär samma fråga för ungefär ett halvår sen. Svaret då (och jag tror att det gäller fortfarande) är att support för de flesta märken inte alls vet vad otg är. I bästa fall säger de så, i sämsta fall hittar de på ett svar som låter bra.
Skaffa otg-kabeln och testa! Det är den enda pålitliga metoden.

Min tråd i ämnet

Har gjort en snabb test idag, kopierat en bild från minneskortet från kameran ( använde en Sandisk kortläsare för SD-kort ) via en Samsung kabel ( ET-R205UBEGSTD ) till minneskortet i min Samsung TAB 4. Det fungerade utmärkt, använde ingen app utan bara den inbyggda filhanteraren.

Så nu är mina backup problem lösta genom ett 32Gb Micro SD i plattan. Känner mig väldigt nöjd :).

/ Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar