Annons

SAMSUNG Syncmaster 959NF!???

Produkter
(logga in för att koppla)

pasi

Aktiv medlem
Fick min nya SAMSUNG Syncmaster 959NF igår.
Men, nu när jag har installerat allt,Då ser jag att det är två linjer som går vågrätt över skärmen (knappt synliga) en nertill och en upptill exakt lika 6 cm in.

Det ser inte ut som ett fel eller är det så!??
Någon som har en lika skärm eller vet om det ska va så eller......!????
 
Det skall vara så.

Lyckas du få till geometrin i bilden? Jag har också en 959NF och lyckas inte vad jag än gör bli av med den kuddformade distorsionen längs långsidorna. Kortsidorna är inga problem dock. Är det kanske något man måste leva med med den rörtypen?
 
När jag bodde i Miami så beställde jag en 950NF från Californien. Den dök upp dan efter, och jag kopplade in den...då upptäckte jag de två vågräta linjerna. Var helt övertygad om att den hade blivit skadad i frakten (Kartongen var kantstött), så jag ringde upp säljaren och berättade om problemet. Inga problem, sa dom, vi skickar en ny, så kan du skicka tillbaka den gamla när den nya har kommit. Dan efter kom den nya, men när jag packade upp den så var den rejält skadad. Plasthöljet runt skärmen hade spruckit. Jag ringde återigen upp supporten, och dom sa bara att jag skulle vara hemma följande dag, för dom skulle skicka ytterligare en ny. Fast den här gången skulle dom skicka med UPS istället för FedEx. Dan efter kom skärmen, och jag kopplade in den...då ser jag till min förtvivlan de två horisontella linjerna...Jag tänkte att det här kan ju bara inte vara sant! Men efter lite efterforskning på nätet så upptäckte jag att det ska vara så...gissa om jag rodnade :)

Hursomhelst så bestämde jag mig för att hålla masken, supporten hade ju faktiskt inte sagt att det var helt normalt med de linjerna, så det var deras fel, ansåg jag. Jag ringde upp dom igen och sa att den nya skärmen hade kommit, och att allt funkade som det skulle. De skickade ut en kille från UPS att hämta de "defekta" skärmarna. Men han säger att han bara ska ha en monitor med sig...så jag skickar iväg den som plasthöljet hade spruckit på.

Inget mer hände. Och dom drog bara kostnaden för en skärm på mitt AMEX...:)

Btw: Linjerna är två stycken tunna trådar som håller skuggmasken på plats.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.