Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samsung L77 eller Fujifilm F31?

Produkter
(logga in för att koppla)

johnny69

Medlem
Hej någon som kan hjälpa mig i valet av pocketkamera. Valet står mellan samsung L77 eller Fujifilm F31. Samsungen har ju fördelen med 7x zoom medans fujis fördel är ljuskänsligheten. Båda har ju fått bra kritik i en del tidningar jag läst. Därför tänkte jag höra om det inte finns några användare där ute som kan ge mig lite vägledande råd.
M.v.h Johnny

Det beror på vad du prioriterar.

Jag kan inte den Samsung-modellen. Men är det t.ex. prestanda på hög iso du vill ha så är Fujin ett bra val. En nackdel är att man inte kan zooma när man filmar med den.

Jag står själv och ska köpa antingen Fujin eller den nya Coolpix P50, förutsatt att den inte brusar för mycket.

Tack för rådet trots att det var info jag redan hade kännedom om. Har för övrigt redan köpt en fujifilm f31. Hoppas få den i dagarna.
M.v.h Johnny

johnny69 skrev:
Tack för rådet trots att det var info jag redan hade kännedom om. Har för övrigt redan köpt en fujifilm f31. Hoppas få den i dagarna.
M.v.h Johnny

Jag tror du blir nöjd med Fujin, Samsung är enligt mig kända för en lite ojämn kvalitet när det kommer till kompakt-kameror. Det enda jag riktigt kan invända mot när det gäller Fujin är avsaknad av sökare och 28mm.
Den är väl dock bäst i sin klass iaf.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar