Flash Gordon
Aktiv medlem
Ja nu vet jag att jag lämnade den pappersgrossisten och började arbeta för ett annat skogsbolag 1984. Strax därefter skapade vi ett nätverk med Macar på min avdelning.Inte omöjligt, men spontant skulle jag nog gissa att man som företag väntade till kanske -86, men vem vet.
Har suttit vid lite alla möjliga antikvariska burkar. Vi hade en Mac LC hemma med StyleWriter och 13 trinitronskärm, och det var ju en del vänner som hade alla möjliga IBM-burkar av varierande ålder. LC:n är dock från -90 eller -91. Den hade 2 MB RAM, sedermera 4 MB samt 40 MB hårddisk från Conner. Den var konstant full.
Det var länge på G med nyare Mac, men det slutade med Wintel och har så förblivit sedan dess, även om det varit nära att jag skaffat en bärbar Mac några gånger. Jag tycker inte att det är så att ett system är solklart bättre idag utan det hänger på användarens preferenser och vad man önskar göra. Som stationär ser jag inte riktigt Macen som alternativ för mig, men som bärbar har det varit nära som sagt. Framför allt i början av 90-talet var saken en annan med DOS, Win 3.11, autoexec.bat, config.sys, himem och fanans moster.
Edit: Apropå disketter. Det är hemskt att dessa utgått eftersom när något inte blev gjort i tid så kunde man alltid skylla på att diskettskrället havererat, som vanligt... Vad skyller dagens skolungdom på? Facerape, eller har den klassiska hunden kanske fått en renässans?![]()
Skogsbolag saknar sällan pengar och vi var tidigt ute med att utnyttja datorer för att göra verksamheten mer effektiv.