Annons

Samsung + Desr = Sant!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kommer några år för sent. Har motsvarande och även sämre specar än 10D och D100. Måste bli billig som attan?

/Johan
 
Diiva skrev:
Anledningen sägs vara att Pentax hoppas på att sälja bättre i EU med märket Samsung.
Låter för mig som en indikation på att elektronik har påfallande hög status i EU. Namnet Samsung är något som jag associerar till allsköns elektronik.
 
För egen del så associerar jag medvetet/omedvetet seriositet med Pentax snarare än samsung (i fotosammanhang). Det kan bero på att sen barnaben har man hört vissa märken såsom Pentax?
Men jag är så klart imponerad på hur företag som Samsung eller LG tar marknadsdelar i allt och överallt.
 
Jag förknippar i alla fall namnet Pentax som kvalitet kanske för att det var pressfotografernas favorit för länge sedan.

Samsung minns jag när dom kom med bilbandspelare som hade ett flashigt snyggt skal med antik teknik inuti.

Dom har ju förstås kommit ikapp vad det gäller tekniken numera men för mig är namnet inget jag förknippar med kvalitet.

Om jag vore dom skulle jag nog överväga namnbyte fast det skulle dom gjort för länge sedan i så fall.

Yngre människor har nog andra associationer kan jag tänka.
 
Om den ska ha nån chans så måste den ju som sagt vara hyffsat billig. Det är ju bara en *istDS2 i ny förpackning och det räcker ju inte riktigt för att konkurera med tex 350D.

Fast det vore kul om det kon nåt nytt ur Pentax-Samsung-samarbetet snart.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.