Annons

Sammanslutning Nordvästra Skåne

Produkter
(logga in för att koppla)

Pax

Aktiv medlem
Då det inte finns någon fotoförening i min hemkommun, så funderade jag på möjligheten med sammanslutning här via fotosidan. Jag tänkte mig då inom ett rimligt geografiskt område som Nordvästra Skåne. Det finns tre sammanslutningar att hitta under menyn fotografer/sammanslutningar här på fotosidan. Det jag tänker mig är att man i denna sammanslutning kunde ha en del fotoaktiviteter ihop precis som man har i de sammanslutningar som redan finns här.

Så ni som bor i Nordvästra Skåne kan väl svara här i forumet om ni är intresserade så kan vi börja spåna på hur vi ska gå till väga.

Finns några som dessutom vill och har tid att hålla i styret för sammanslutningen så är det också bra om ni skriver detta också.
Just nu har jag själv en baby på ett år så det är inte alltid jag hinner och har så mycket tid över. Men jag kan åtminstone hitta på någon aktivitet någon gång och hålla i denna.

Vänliga hälsningar
Pax
 
Hej Patrik!

Vi är några stycken i Helsingborg/Ängelholmsåmrådet som redan träffas lite då och då och åker ut och fotograferar. Det är ju en bra idé att skapa en virtuell fotoklubb där man kan "träffas" för att bestämma var man ska träffas irl.

Vi kan ju se och fundera på det.. Det dyker säkert upp fler intresserade.
 
Det låter bra Jesper. Det är också bra om vi kan be alla vi vet är intresserade att lista upp sig här, så hålls dessutom tråden aktiv och syns oftare.

Vänliga hälsningar
Pax
 
Jag är förstås på....

Tycker att det är en utmärkt ide att formalisera detta på något vis.
*Håkan som precis nu ska ut i natten för att se om han kan hitta några vildsvin på en åtel att fota*
 
Hej. Bra idé. Bor själv i Umeå men har sommarstugan mellan Båstad och Ängelholm. Om ni får till nå't så vill jag gärna vara med på 'sändlistan'.
mvh//mats
 
Jag har startat en yahoo-group med namnet skånesfs. men det tar nog en stund innan den dyker upp. Men e-post lista är ordnad, bara att gå med i gruppen när den kommer upp.

Återkommer med mer info.
 
Hej Anders! Denna infon kopierade jag från en websida.
Vad är en Yahoo-grupp?

Det är i grund och botten en lista med mail adresser, som man kan maila med en enda mail adress, yahoo-gruppen tillhandahåller även ett gemensamt webutrymme, för att lagra olika gemensam dokument, filer, chatta etc.

Mvh
Patrik
 
Adressen är: http://groups.yahoo.com/

när den nu tänker fungera.. skumt

sen heter gruppen skanesfs man kan söka efter den och därefter gå med

Eller skicka ett mail till:


[email protected]

Så får du ett mail där du ska bekräfta det. Du måste då skapa ett yahoo-konto (gratis) Jag valde namnet jeppe_sfs.

För de som inte vill vara med i gruppen utan bara med i e-post listan (och bl.a. missa möjligheten att chatta live ;)) kan du bara välja att svar på mailet istället för att gå med i gruppen. Då är du med i mailinglistan.
 
Vilken tur att jag hittade hit!

Jag som ny här på sidan och nyinflyttad till Helsingborg hoppar gärna med på ett hörn om det finns plats.

Skall gå och regga mig på Yahoo.
 
Henrik, välkommen!

Kolla länken i mitt förra inlägg. Har du tid och lust är det bara att haka på.

/Arne
 
Hej, varför kan man inte göra en stor Skånegrupp här på fotosidan, eller tipsa dem.
Detta är väl ändå stort nog för att tipsa dem och bestämma tider, plats och ledare här istället.

Mvh Markus
 
Digi skrev:
Hej, varför kan man inte göra en stor Skånegrupp här på fotosidan, eller tipsa dem.
Detta är väl ändå stort nog för att tipsa dem och bestämma tider, plats och ledare här istället.

Mvh Markus

Jo, jag ska ta upp detta med FS-trion.

Förmodligen kommer det att helt ersätta yahoo-gruppen. Den varf mer tänkt som ett komplement.. fast det kanske visar sig att det bara är bökigt..

Jag har satt alla medlemmar i gruppen till daily digest istället för enstaka mail.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.