Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samma bilder återkommer

Produkter
(logga in för att koppla)

raderad medlem

Aktiv medlem
Varför återkommer vissa bilder i exakt samma skick? Håller folk på och lägger in dom om och om igen för att få med dom på "senast inlagda"?

Jag har inte lagt märke till att samma bilder återkommer om och om igen. Däremot har jag reflekterat över att den "konstnärliga" kvaliteten på bilderna som läggs upp överlag har sjunkit den senaste tiden. Antingen beror det på att jag numera ser bilder på ett annat sätt eller så är det ett resultat av det drastiskt ökande medlemsantalet.

Någon annan som tycker likadant eller är det bara jag som inbillar mig..!?

/JP

Har ingen aning om samma bild återkommer ofta men ett skäl, för en del, att lägga in samma bild igen är att kommentarerna försvinner.

Har man fått smisk för en bild kan man lägga in den igen och hoppas på nya, glada kommentarer.
Ha sett det hända ett par gånger.

Vad gäller kvaliteten så orkar jag tyvärr inte titta på alla bilder och har heller inte varit medlem länge nog.

håller nog med om att man gärna skulle slippa alla "semesterbilder". Inget fel i sånna bilder alls. Men detta kanske är fel forum för dom? Det kanske går att vara ännu tydligare om att det skall vara lite "nivå" på bilderna. Men då kanske man skrämmer bort amatörer som jag ;-) Det gäller att få även nybörjare som vill bli bättre att tanka upp något. Det blir ju lätt klubben för inbördes beundran annars, och för det finns det ju andra forum ;-)
Det är ju, imho, inte kvaliten på bilden (för den beror ju på utrustning och erfarenhet) utan vilken ambition man har haft när man framställer bilden som skall bestämma om den hör hemma här. Tar man en bild för att komma ihåg semestern så kanske inte det är sååå kul för alla andra att titta på den. Men tar man en bild och har som ambition att göra något av den så känns ju detta som rätt ställe.

Semesterbilder

Jag tycker att det är en hel del "tråkiga" bilder men jag tror att det bästa sättet att få dom att bli bättre är att ge så mycket kommentarer som möjligt. Man kan ju t.ex. fråga vad som är tanken bakom en bild på rosor i Visby och hur man själv tycker att den skiljer sig från de mängder av bilder man redan sett av samma motiv. Det är ju ok att vara lite "hård" så länge kommentarerna är befogade. Man skulle väl iofs kunna betona detta att man lägger upp bilderna för att få kritik lite hårdare.

Däremot har jag reflekterat över att den "konstnärliga" kvaliteten på bilderna som läggs upp överlag har sjunkit den senaste tiden.

Kanske för att de flesta nu hunnit ladda ner sina godbitar från arkiven? Eller för att man blivit mer kräsen som bildbetraktare och tycker sig sett det mesta förut?

mipert skrev:
Har man fått smisk för en bild kan man lägga in den igen och hoppas på nya, glada kommentarer.
Ha sett det hända ett par gånger.
Det gör mig upprörd, inte ditt inlägg mipert, utan att man lägger ner en massa tid för att kommentera en bild och så skulle vissa lägga in bilden igen för att ta bort en kommentar dom inte gillar :(

necromancer skrev:
Det gör mig upprörd, inte ditt inlägg mipert, utan att man lägger ner en massa tid för att kommentera en bild och så skulle vissa lägga in bilden igen för att ta bort en kommentar dom inte gillar :(
Har hänt mig att mina kommentarer har "försvunnit". Jag ignorerar dessa medlemmar efter att sådant hänt.

Aha, exakt samma bilder...jaja. Tänkte att det handlade om katter-solnedgångar-tulpanerivas-kompis-flickvän-barn klonerna. K a n det inte vara så att vissa bilder är förväxlingsbara??

Sonnaren skrev:
Aha, exakt samma bilder...jaja. Tänkte att det handlade om katter-solnedgångar-tulpanerivas-kompis-flickvän-barn klonerna. K a n det inte vara så att vissa bilder är förväxlingsbara??
Haha, ja det kanske du har rätt i...

Endel bilder återkommer oförändrade

Jag har kollat på senaste bilderna nästan varje morgon och kväll senaste veckan och vissa bilder dyker upp där igen, helt oförändrade. Det är inga vattendroppar kännt igen utan porträtt och dylikt. Och om jag får lov att vara lite självsäker så skulle jag vilja säga att jag aldrig förväxlar en bild, om det så är en palm framför en solnedgång. Det är ju tråkigt om kommentarerna försvinner men det kommer väl alltid finnas folk som "utnyttjar systemet" hur man än gör. Troligtvis är det väl bara så att om folk inte fått nån kommentar alls så blir dom lite ledsna i ögat och lägger in den på nytt och hoppas att det skall gå bättre. Ett annat litet problem verkar vara att folk lägger upp så många bilder ur samma serie. Typ 6 bilder på samma modell i samma kläder, varav bara 2 är nått att hänga i julgran. Ehrm. Är det jag som är klagmoster idag eller? hehe.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar