Annons

Safari fungerar!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nya menyer ser det ut som:) Fast mac safari v.67 har funkat vad gäller menyerna tidigare också. Däremot funkar inte utloggningen som den ska i den heller.

Senast ändrad:
Jag fick tyvärr backa tillbaks menyändringarna, det vart visst helkajko på Mac med IE 5.1

Gah!

Tycker att fotosidan fungerat utmärkt med safari hela tiden! förutom att texten i undermenyerna försvunnit när man drar pekaren över.

PIC-ke skrev:
Tycker att fotosidan fungerat utmärkt med safari hela tiden! förutom att texten i undermenyerna försvunnit när man drar pekaren över.

Bara för att få klarhet i om det är nåt i min dator.. Kör du osx och vilken version av Safari? Kan du logga ut om du har automatisk inloggning?

F ö håller jag med om att fotosidan funkar kanon i Safari. (har inte problem med menyerna heller i v.67) Dock funkar inte Explorer 5.2 nåt vidare hos mig..

Edit: Får förtydliga min fråga lite. Det går att logga ut fast jag blir inloggad igen direkt jag bläddrar till ny sida.

Senast ändrad:
Ops ny verision uppe Lotta !
Jag har aldrig loggat ut mig från fotosidan ;-) så där vet jag inte men nu med nya verisionen verkar allt klockrent MVH Nicke

Apple lanserade idag en ny och förbättrad version av den egenutvecklade webbläsaren Safari. Programmet som fortfarande befinner sig i betastadiet, har nu fått versionsnummret; 1.0 Beta 2 (v73). Den störtsta nyheten i denna version är flikbaserad bläddring (tabbed-browing), en funktion som många efterfrågat ända sedan den första versionen av Safari släpptes. Den andra stora nyheten som tillkommit är den automatiska ifyllningsfunktionen för forumlär. Funktionen gör att webbläsaren exenmpelvis kommer ihåg dina användarnamn och lösenord för olika webbsidor. Dessutom går det enkelt, med endast ett klick fylla i dina adressuppgifter i beställningsformulär osv... Safari hämtar automatiskt dina uppgiter från Adressboken.

Vidare säger Apple att de förbättrat programmets stabilitet och kompatibilitet med olika webbsidor. Dessutom finns det numera inbyggda verktyg för att importera bokmärken från Netscape Navigator och Mozilla.

Uppdateringen som väger 2,9 megabyte finns att hämta via programuppdateraren, eller via Apples webbplats.

Den hittar inte min programuppdaterare. Får testa senare igen alltså. Sen förväxlade jag Safari och Mozilla 1.4 i mitt edit på förra inlägget. Det gällde alltså Mozilla 1.4. I Safari går det inte att logga ut alls vilket försvårar då man ibland är flera medlemmar på samma dator (fast det går jju att ha varsin browser förstås eller ändra till ickeautomatisk inloggning och logga ut, stänga ner och gå tillbaks.) Nåväl jag har paxat Safari..

behöver man logga ut

nya safari känns kanon, laddade ner den innan idag och det verkar funka fint.
Behöver man logga ut...Jag har aldrig gjort det heller finns det nackdelar med det...
vad vet jag? lenell

Fast en liten bugg till är att det saknas rulister i formulärfält t e x där man ska ändra sin profil och så..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar