Annons

S2 Pro!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
mums. perfekt för oss som redan är vana vid att jobba med F80-huset. 45000:- (3000 GBP) är inte så himla dyrt heller, med tanke på vad man får :)

Prisvärt med 45000 för en kamera som det inte finns några vidvinklar till och som inte kan mäta med manuella objektiv? Ni är fartblinda ;)

öh. finns det inga vidvinklar som är "CPU-objektiv"? kan hålla med om att det suger lite att man inte kan ljusmäta med "vanliga" objektiv :)

Jag antar att Jim tänkte på 1,5x brännvidden?
Kan ju passa på att lära mig ett nytt ord här också då.. vad är CPU-objektiv? :)

jbomelin skrev:
öh. finns det inga vidvinklar som är "CPU-objektiv"? kan hålla med om att det suger lite att man inte kan ljusmäta med "vanliga" objektiv :)
Jodå, men med en brännviddsförlängning på 1,5x så får ett 15-mm-objektiv helt plötsligt en bildvinkel motsvarande 23 mm. Och längre ner än så kommer man inte med en mänsklig plånbok. Och har man en övermänsklig plånka så köper man nog ändå inte en kamera som bygger på F80 ;)

Peter_o skrev:
Jag antar att Jim tänkte på 1,5x brännvidden?
Kan ju passa på att lära mig ett nytt ord här också då.. vad är CPU-objektiv? :)
AF- och AIP Nikkor-objektiv innehåller en liten krets som talar om för kameran vad som är fastskruvat i hålet och vad det har för sig.

CPU=mikroprocessor, fast jag är osäker på om man kan definiera den kretsen som en mikroprocessor. Inbillar mig att det mer är någon ROM-krets kombinerat med lite avkännare för bländare, avstånd och sånt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar