Annons

Sökfunktion

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Eftersom mina anhängare av en så kallad modepool inte är så många (4 st) så ställer jag frågan varför inte sökfunktionen fungerar?

Det går alltså inte som förut att söka efter visa motivkategorier?

Rätt mig om jag har fel...

Jag sökte efter stilleben häromdagen, då funkade det utmärkt iaf. Ja, bortsett från att en del verkade ha placerat sin bild i den kategorin utan att ha koll att den kanske inte borde ligga där då...

Jag har lagt upp en en bild och valt kategori mode. När jag söker efter den under mode fungerar inte detta.

Däremot får jag ett sökresultat - detta resultat har däremot sett likadant ut den senaste månaden.

Är det den här som dök upp på plats tre när jag sökte på mode?

Om det är så, då kan det vara så att egna bilder inte visas vid sökningar.

Fast nä. Det stämmer inte. Jag hittar ju mina bilder när jag söker på kategori.

Söker du bara på kategorin Mode alltså? Ställer du in något annat?

Jag får ivartfall upp en massa bilder, men om det är det du letar efter vet jag inte.

Förtydligande - jag använder sökfunktionen och väljer Mode i rull-listan.

Nu såg jag att det direkt går att söka efter motivkategori. Hehe..jag är lite seg. Men detta var ju utmärkt. Precis som jag vill ha det.

Inga fler katter! ;)

Jag går in på Bilder -> Sök bilder -> Sökormulär. Där använder jag rullistan i "I kategorierna" och väljer "Motiv - Mode".

När jag gör så förändras aldrig sökresultatet.

Glöm inte att välja fält att sortera efter. Standard är ju rubben, och då hamnar utropstecken och annat konstigt högt i listan. Sorterar man på senast inlagd kommer din bild högt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto