Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökes: Billig kamerarem samt billig xqd-kortläsare?

Produkter
(logga in för att koppla)

eif

Aktiv medlem
Införskaffade mig nyligen en D4 och är nu ute efter 2 saker till den.

1: Ny kamerarem, såg att det sitter en D700-rem på den....ingen stor sak egentligen, men om ni vet om/var det finns billiga remmar så skulle tips/förslag uppskattas!

2: XQD-läsare, min nuvarande läsare tar enbart emot de "vanliga" korten, men inte XQD. Kan ju egentligen bara köra med kabeln, men tycker att läsare är smidigt.
Har kollat på prisjakt, där ligger billigaste läsaren på ~500:-...dock klarar dessa enbart XQD och inte de övriga korten. Så finns det någon (gärna billig) läsare som klarar lite fler format?


Tacksam för alla tips/förslag!
 
Införskaffade mig nyligen en D4 och är nu ute efter 2 saker till den.

1: Ny kamerarem, såg att det sitter en D700-rem på den....ingen stor sak egentligen, men om ni vet om/var det finns billiga remmar så skulle tips/förslag uppskattas!


Tacksam för alla tips/förslag!

Gillar och rekommenderar denna:
https://www.cyberphoto.se/info.php?article=slidesl1blue

Billigast (förutom att använda den du har):
https://www.aliexpress.com/item/fre...est-the-nation-the-wind-strap/1127476691.html
 
Läsare för xqd finns det några av.
Läsare med xqd och SD över USB är Sony en av få som har någon version av.
Delock har haft en intern 5.25 med "alla" format inkl xqd men vet inte om den finna kvar.

Det är verkligen sparsmakat med läsare som hanterar xqd.
 
Stort tack för snabbt svar. Ska ta en närmare koll på den!

Den är riktigt bra. Har själv den svarta. Över en dag kanske man får justera remmen ett par gånger då den successivt glider och blir längre, men den är så bra i övrigt att det inte gör något tycker jag.

Cyberphoto har kört kampanjer varannan vecka hur länge som helst på hela peak sortimentet och ibland överlappar rabatterna på remmen med peak-rabatten.
 
1: Ny kamerarem, såg att det sitter en D700-rem på den....ingen stor sak egentligen, men om ni vet om/var det finns billiga remmar så skulle tips/förslag uppskattas!
På Tradera finns denna kamerarem som jag tror är rätt bra. Inte kostar den mycket heller.

Själv har jag en Olympusrem till min Nikon och en Nikonrem till min Canon, så det fungerar faktiskt med olika märken på rem och kamera. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.