Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Söker enkelheten och vad jag vill...
- Trådstartare Termik
- Start datum
interpix
Aktiv medlem
Måste fråga:
Är 31:an så bra som priset ger sken av?
Även på en digitalare?
Det bästa jag haft på mina pentaxar. Skarp, fin kontrast och färgåtergivning samt den berömda 3D-effekten. Den är byggd i nån lätt och lite mjuk metall, känns som ett precisionsbygge men kanske något omtålig för yttre våld.
Å andra sidan är 35/2 också mycket bra för ett betydligt trevligare pris..
Termik
Aktiv medlem
Måste fråga:
Är 31:an så bra som priset ger sken av?
Även på en digitalare?
Hej Peter!
Håller med Patrick, när allt faller på plats så blir bilderna fantastiska. Härlig skärpa, 3d-effekt, underbar boké... Men den
är också underbar att hantera. Känns som om stål och glas är skuret ur ett block. Härlig mekanisk, tung, kvalitativ känsla.
Det finns dock ett *men*, och det är att mina två exemplar jag haft/har inte riktigt är bra när det gäller autofokusen på min K10D. Tror att det har något med objektivkonstruktionen som inte ger den kontrast som autofokusen behöver. Mitt första ex var MYCKET svårfokuserat. Mitt andra ex är bättre, tror också att jag med tiden lärt mig objektivet, så nu får jag betydligt oftare skarpa bilder.
Använderna man det ofta så får man en relation med detta objektiv som är beroendeframkalande, tycker jag..
Mvh
FotoZ
Aktiv medlem
papi;1220965Den är byggd i nån lätt och lite mjuk metall[/QUOTE sa:Det är aluminium vad jag vet.
bengt luthman
Aktiv medlem
om du har svårt att bestämma dig, kör som jag kom på idag att jag ska göra. jag har ett K10-hus och ett K20, på K10an satte jag ett gammal manuellt 28mm/2,8. det är det enda objektiv jag tänker ha på det huset. sen har jag K20 med sigma 18-50 och lite annat. så har man liksom både "dogma"kit och ett användbart system.
det hänger ju dock på att man vill ha två hus.
det hänger ju dock på att man vill ha två hus.