Annons

Söker en viss bild

Produkter
(logga in för att koppla)

voldemaahr

Medlem
Goddag! Har inte gjort speciellt många inlägg i det här forumet, men jag är en ganska flitig läsare och återkommer ganska ofta. Sökfunktionen är ganska populär, men i det här fallet som jag ska ta upp så var den inte mycket till hjälp!

Jag håller just nu på med ett konstverk och är i dagarna nu i flärd med att söka vissa bilder som studiematerial och idéunderlag. Men, en bild som jag ivrigt sökt efter, och som jag mycket konstigt nog inte hittat är:

Jag behöver just nu en bild på en stor granskog. Ni som känner till dokusåpan "Farmen" och dito vinjett vet nog vad jag menar. taget från ganska hög höjd och med utsikt över granskog så att man bara ser en stor matta, ungefär.
Problemet är att jag hittar bara foton från marknivå. Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Arbetsnamnet på verket är "urdalen", tror att det kan ge en eller två ledtrådar om vilken stämning bilden gärna ska ha. Solsken? helst inte! Dimma? Vore fantastiskt!

När det gäller ekonomi så har jag ingen möjlighet just nu att erbjuda något alls. Ett "tack till" är kanske allt jag har att erbjuda när dagen kommer då den ska visas för allmänheten. Kvalitén på bilden spelar heller inte så stor roll, bara den är någorlunda korrekt återgiven i färgerna, då den bara kommer att verka som underlag för färg- och perspektivstudier

Jag vet att bilden finns därute, men jag kan bara inte hitta den.

All form av hjälp uppskattas enormt! Annars får jag helt enkelt ta med mig termosen ut i skogen igen och leta höjder!
 
Här är en bild som är nästintill vad jag vill ha. Lite bättre kvalitét vore ju inte helt fel. Det borde ju finnas tusentals sådana här bilder...

skog-och-dimma.JPG
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.