Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökarfel 1D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cheffalo

Medlem
Har problem med sökaren. Jag kan inte se hörnen, bara en cirkel i mitten, allt annat är svart. Trodde det var något fel på ögonmusslan men kan inte hitta något. Om jag sätter på ett EFs blir det värre, som om vinjetteringen förstärks. Dock ser bilderna ut som vanligt i skärmen och på datorn. Med vinjett vid EFs, utan med EF.
Vad göra? Hemskt tacksam för feedback på detta.

Mvh/
Daniel
 
Har problem med sökaren. Jag kan inte se hörnen, bara en cirkel i mitten, allt annat är svart. Trodde det var något fel på ögonmusslan men kan inte hitta något. Om jag sätter på ett EFs blir det värre, som om vinjetteringen förstärks. Dock ser bilderna ut som vanligt i skärmen och på datorn. Med vinjett vid EFs, utan med EF.
Vad göra? Hemskt tacksam för feedback på detta.

Mvh/
Daniel

Kolla så att inte mattskivan ramlat ut.
 
Kom på vad det är, kollade och mycket riktigt saknas den. Var i hela friden har den tagit vägen?!! Är det bara Canonverkstad som har sån?
 
Det blir så ibland att låsmekanismen släpper när man byter objektiv och ibland så ramlar skivan ut, om man då är tex. ute så hör man inte när den landar på marken. Hände mig i somras.

Mattskiva är ett tillbehör som finns att köpa på Cyberphoto eller Scandinavian eller liknande. Det är enkelt att sätta dit så du behöver inte lämna in den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.