Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Sökarförlängare" EP-EX15II

Produkter
(logga in för att koppla)

Iore117

Aktiv medlem
Någon som vet om EP-EX15II passar på 70D?

(Jag har den på 60D idag, och vad jag förstår passar den inte på 7D, men 70D är ju lite "mittemellan").

Det är riktigt att den inte passar på kameror som har lite rejälare sökare, som 1DX, 7D, 5D Mark III osv.
Men däremot på 5D Mark II och 70D.
Det är bara att titta på systemkartan över en viss kamera, så ser man vad som passar till just den. Finns i alla Canons instruktionsböcker, och de finns ju i sin tur på nätet, när man inte har kameran ifråga själv.

Det är riktigt att den inte passar på kameror som har lite rejälare sökare, som 1DX, 7D, 5D Mark III osv.
Men däremot på 5D Mark II och 70D.
Det är bara att titta på systemkartan över en viss kamera, så ser man vad som passar till just den. Finns i alla Canons instruktionsböcker, och de finns ju i sin tur på nätet, när man inte har kameran ifråga själv.

"bara" vet jag inte om det stämmer.
På sidan 416 i manualen står det att EP-EX15 passar till 70D. Det är ju en äldre modell än nuvarande EP-EXII som sålts i några år.
Det finns ingen asterix med förklaring eller motsvarande som är brukligt i instruktionsböcker när det är något som behöver förtydligas extra. Det är ju i övrigt relativt uppdaterat "system map" eftersom man t o m fått med 90EX.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar