Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökare Nikon 70s

Produkter
(logga in för att koppla)

bhee

Avslutat medlemskap
Hej.
Mitt första inlägg här.Jag undrar om någon
vet om det finns möjlighet och få på en större
sökare på denna kamera?
Mvh
Martin
 
bhee skrev:
Hej.
Mitt första inlägg här.Jag undrar om någon
vet om det finns möjlighet och få på en större
sökare på denna kamera?
Mvh
Martin
Sökaren är inte utbytbar men jag undrar om det inte finns ett sökarokular som förstorar sökarbilden. Jag vet inte på rak arm om min fundering stämmer, men när jag kollade upp möjligheterna till min D200 så tyckte jag mig läsa att det speciella okularet också kunde användas till D70. Kanske har jag fel, kolla med Cyberphoto de brukar veta det mesta rörande tillbehör.
 
DK-21M passar till D70, antar att det är samma till D70s.

Tänk dock på att om du har glasögon kan hörnen i sökaren bli mörka, men utan glasögon är det inget problem.

Mvh Jonas S
 
De billigare är nog DK-21 utan m, dvs originalet. Det är bara m-varianten som har förstoring. M som i magnifying.
 
Kostar DK-21m verkligen 695 kronor? Jag tror jag köpte min för kanske 150 spänn på ebay. Kanske kan vara värt att kolla upp.

Annars tycker jag det är en bra investering!
 
jag har iaf en d70s med dk-21m, använder inte glasögon så kan inte göra något uttalande för hur det är om man gör det men utan är den oumbärlig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.