Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökare, genomsikt vs. LCD-skärm ?

Produkter
(logga in för att koppla)

kololo

Aktiv medlem
Föredrar själv genomsiktssökare (har väl fler namn...) gentemot LCD-skärm som förutom svårigheter i starkt ljus ger sämre stabilitet i greppet, drar mer batteri etc....
Eller så är jag bara för att jag är van med "riktig" sökare sen läänge....
Andra för/nack delar ?

Söker bra digital(kompakt)kamera med genomsiktssökare, tips ?

PD

Ricoh GR Digital är väl den enda förutom Leica M8 som har riktig sökare, men jag tror sökaren till GR Digital är en extra option, man sätter den i blixtskon om jag inte minns fel.

Jag håller med dig att en riktig sökare är att föredra framför en LCD display, jag är väldigt sugen på att köpa en GR Digital själv, och då som kompliment till min Dslr som man alltid kan ha med sig, sen har den en fast 28mm lins i bra kvalitet också, det enda som gör att jag tvekar lite är den usla höga iso prestandan, men själv fotar jag sällan över 200 iso så det har väl igentligen ingen betydelse, för mig i allfall.

/kent

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar