Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sågat Sigma 18-50/2.8?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: En annan sågning

Martin74 skrev:
Finns nog inga objektiv överhuvudtaget där man inte kan hitta både dåliga och bra betyg på. Trist, för man vill ju kunna lita på recensionerna...Men om någon råkar få ett dåligt exemplar vill dom väl varna andra...99 av 100 kanske är kanon.. Hur vet förresten t.ex. fototidningar att deras testobjektiv är representativt ??

Inte lätt att veta / välja !!!

negativa betyg sprider sig ju extremt snabbt medans de positiva rösterna tycks försvinna..

Jag blir säkerligen nöjd, paketet har fortfarande inte kommit, 5 h efter beställning *besviken* ;)

// Jocke

Joakim A skrev:

.. blir lite misstänksam när jag läser det som står där..

Reflektioner? 2.89 av 5 möjliga är ingen höjdare direkt.

// Jocke

2.89 är inget dåligt betyg, det är medel. Min erfarenhet är att medel på Photozone är oftast ganska bra. Man får också komma ihåg att förutom skärpa bedöms saker som byggkvalitet, hastigheten på AF etc. Varje optisk egenskap som är bedömd är dessutom bedömd vid största resp minsta bländare, vilket jag tycker ger en ganska bra helhetsbild av optiken. Kort och gott tycker alltså jag att Photozone är en väldigt bra resurs när man står i färd med att införskaffa objektiv. Dock bör objektivet ha funnits på marknaden ett tag efterom det är först när tillräckligt många har gett betyg som det säger något. 26, som i det här fallet, är ok.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar