ANNONS
Annons

Sätta fast ögonmusslan på A1

Produkter
(logga in för att koppla)

Yve

Aktiv medlem
Har tappat ögonmusslan på en A1 och har köpt en ny för nästan 300 kr. Den skall tydligen limmas fast för det finns ingen "fläns" att trä fast den över. Men något lim fanns inte hos leverantören. Musslan är av gummi och kameradelen där den skall sitta är av plast.
Vad ska jag limma fast den med???
Vill ju inte tappa dyrgripen igen.

Oj... vem tog så häftigt betalt?

Min ögonmussla sitter trädd över sökaren och har hittills aldrig ramlat av, varken på Dimage 7, A1 eller A2 och jag går med den monterad så gott som dagligdags.

Alltså ögonmusslan sitter där jämt, den kan man inte leva utan när man vant sej, men trots att jag går omkring med kameran dinglande så har den aldrig fallit bort. Peppar, peppar. Jag var så säker på att det inte kommer att hända så jag gav bort min reservmussla...

Om du limmar den kan du få svårt att komma åt dioptri-inställningen väl?

Vänta nu... du kanske menar originalgummit!? ett sådant limmade jag med bostik kontaktlim en gång (det var när jag slet bort min ögonmussla som det följde med). En tunn sträng kontaktlim på gummit, en tunn sträng på plasten och vänta några minuter, sätt på plats. Vänta nån timma. Sen sitter den där!

Då kontaktlimmar jag..

Jo, jag menade orginalgummimusslan. Förstod att den skulle limmas med något. Den jag tappade satt tydligen med en mycket smal sträng av något svart lim. Efterson sökaren är av plast och musslan av gummi så är ju limvalet inte enkelt. Men sägar du att kontakt lim funkar så provar jag med det. Tack för tipset KG!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar