virvar
Aktiv medlem
Köpte min Nikon D3 i somras, men efter att jag köpte denna kom det fram att jag inte orkar bära denna (pga att ett stag föll på mig år 2006 på 160kg på min axel ombord på en av Finska Neste oils fartyg som kaptenen nekade till att erkänna och som jag får leva med eftersom bolaget är fritt från ansvar efter Captains order).
Nå nu vill jag sälja min D3, vill ha ett hus som har bra vädertätnad som min D3 och som maskinen inte börjar "hosta" som många andra hus. Håller inte på med sportfoto, men ibland kan det behövas med lite ordentligare buffertminne.
Har tittat på D7000 för den lilla vikten och magnesiumhus, också D300s för greppet. D700 var ok, men vill inte återgå till denna.
Har alltså inget behov av batterigreppp numera.
Kan också tänka mig helt ett filmhus.
Ska jag vända ryggen ännu en gång till Nikon och köra på en Canon 5DII?
Har alltid återvänt till nikon, men har alltid bra objektiv från märken som mm inte kan köras med på Nikon (OM Zuiko, M42, Zeiss mm).
Nå nu vill jag sälja min D3, vill ha ett hus som har bra vädertätnad som min D3 och som maskinen inte börjar "hosta" som många andra hus. Håller inte på med sportfoto, men ibland kan det behövas med lite ordentligare buffertminne.
Har tittat på D7000 för den lilla vikten och magnesiumhus, också D300s för greppet. D700 var ok, men vill inte återgå till denna.
Har alltså inget behov av batterigreppp numera.
Kan också tänka mig helt ett filmhus.
Ska jag vända ryggen ännu en gång till Nikon och köra på en Canon 5DII?
Har alltid återvänt till nikon, men har alltid bra objektiv från märken som mm inte kan köras med på Nikon (OM Zuiko, M42, Zeiss mm).