Annons

Säljar-& köparbetyg i profilen

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Hej!
Jag köper och säljer en del här på fotosidan, hitills har jag haft rätt enkelt att genomföra köp då personen i fråga varit en aktiv medlem på fotosidan. Att förhandsbetala har aldrig varit ett problem...

Något som jag tror skulle underlätta köp från människor är ett "betyg" någonstans i profilen om hur individen är som köpare och säljare. Detta likt e-bays och traderas system.

Vad tror ni?

Hur betygsätter man köpare och säljare? Antingen får man betalt, eller också inte. Om en köpt pryl inte motsvarar förväntningarna beror det oftast på kommunikationssvårigheter. Säljare som försöker blåsa en avslöjar man genom att prata runt lite, vanligt kallprat.

Ja, att betygsätta köparen kan nog bli ett problem.

Däremot säljare fungerar, tex om det tog lång tid att skicka paketet, det kom några tegelstenar istället för ett 300/2,8 eller varför inte bara att säljaren försvunnit efter förskottsbetalningen.

Jag har svårt att lita på någon när det gäller förskottsbetalning.

Jag känner ungefär samma sak men man får göra en bedömning utgående från hur det "låter" på telefon och hur mycket pengar det är fråga om.

Jag handlat rätt friskt på nätet . både blocket , här & på tradera . Jag har aldrig blivit blåst .
Sen har blocket en bra tjänst där man betalar in pengarna till blocket som håller dom tills båda parter är nöjda .
Men visst känns det säkrare att köpa från någon med 200 posetiva omdömen på tradera än någon anonym på blocket

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar