Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sälja en trasig kamera?
- Trådstartare foto-ella
- Start datum
William Spiik
Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om det går att sälja en kamera med trasig slutare?
Är den användbar, t.ex går det att få delar från den?
Funderar på att försöka sälja min trasiga 450D, men är osäker på om det går.
Tacksam för svar.
/Ella
Det går väl alltid, men max för ett par hundra? Vet inte vad ett slutarbyte går på men säkerligen ett par kronor, och eftersom 450D kamerahus bara är värd ca 2.500:- så kan du nog inte begära mer än 1 lax för din.
Damm på sensorn
Aktiv medlem
foto-ella
Avslutat medlemskap
Det går väl alltid, men max för ett par hundra? Vet inte vad ett slutarbyte går på men säkerligen ett par kronor, och eftersom 450D kamerahus bara är värd ca 2.500:- så kan du nog inte begära mer än 1 lax för din.
Det billigaste Canon 450D kamerahuset kostade 4490kr, nytt. Som jag hittade i alla fall Men du kanske menade begagnat? Hade inte tänkt ta någon stor summa för den heller. Har hört att det kostar ca 3000kr att laga en trasig kamera också., så med tanke på det så kanske det blir svårt att sälja. Men jag vet inte.
foto-ella
Avslutat medlemskap
Håller med, högst en lax, om ens det.
Haha, hade gärna sålt den för en lax! Det är jävligt gott
perstromgren
Aktiv medlem
Hej!
Sälj den på en auktionssajt, så får den ju rätt pris.
Jag sålde en trasig laptop-dator en gång, som drog på sig en förfärlig massa köpare! Jag la ut den för en krona, men fick 3500:-!
foto-ella
Avslutat medlemskap
Sälj den på en auktionssajt, så får den ju rätt pris.
Jag sålde en trasig laptop-dator en gång, som drog på sig en förfärlig massa köpare! Jag la ut den för en krona, men fick 3500:-!
Funderat på Tradera faktiskt.
Får nog testa och se vad som händer Men eftersom jag inte har nån kamera att ta en bild på min kamera så blir det nog ingen bild där. Borde det vara en bild på den?
foto-ella
Avslutat medlemskap
Jag går i samma tankar, slutaren på min 1Ds rasade och det skulle kosta 6500 att laga, men funtade på om det skulle gå att sälja en sådan. Vet ju inte hur pyssliga folk är=) Lycka till i alla fall!
Folk köper allt möjligt trasigt för att plocka bort delar, så man kan ju hoppas
Tack!
perstromgren
Aktiv medlem
Funderat på Tradera faktiskt.
Får nog testa och se vad som händer Men eftersom jag inte har nån kamera att ta en bild på min kamera så blir det nog ingen bild där. Borde det vara en bild på den?
Ja, det tycker jag. Kan du inte låna en? Eller till och med använda en telefon? I det senare fallet bör du be om ursäkt för att behålla självkänslan som fotograf...
Per.
William Spiik
Aktiv medlem
Det billigaste Canon 450D kamerahuset kostade 4490kr, nyttCanon EOS 450D säljs inte längre. Finns hos ett fåtal butiker på prisjakt, men hos alla ur lager.Och för det andra så är din kamera inte ny? Begagnad med trasig slutare vare väl, så då är den max värd ett par kronor om det kostar 3000:- att laga slutaren som du säger. Lägg ut på tradera.
foto-ella
Avslutat medlemskap
Det billigaste Canon 450D kamerahuset kostade 4490kr, nyttCanon EOS 450D säljs inte längre. Finns hos ett fåtal butiker på prisjakt, men hos alla ur lager.Och för det andra så är din kamera inte ny? Begagnad med trasig slutare vare väl, så då är den max värd ett par kronor om det kostar 3000:- att laga slutaren som du säger. Lägg ut på tradera.
Jag har inte sagt att min är ny. Jag bara undrade om du menar att en ny kostar 2500, eller om en beggad gör det. Och sedan skrev jag att jag inte skulle sälja den för en stor summa, jag förstår dessutom att den är svårsåld. Nogpratat om det. Missade dock att den ej finns i lager hos vissa.
foto-ella
Avslutat medlemskap
Ja, det tycker jag. Kan du inte låna en? Eller till och med använda en telefon? I det senare fallet bör du be om ursäkt för att behålla självkänslan som fotograf...
Per.
Min mobil har ingen kamera
Då lånar jag en i såfall.
Benganbus
Aktiv medlem
Hej!
Tacksam för svar.
/Ella
Allt går att sälja, priset avgör!
Berättar du bara att slutaren är trasig, så borde det funka med ett schysst pris...
/B
foto-ella
Avslutat medlemskap
Trasigt objektiv...
En sak till också, kom jag ju på nu.
Mitt Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM objektiv är inte direkt trasigt, men jag har tappat det i golvet så UV filtret på den gick sönder, kan ha fått nån skrapa på själva linsen, dessutom har själva skruvringen på filtret "åkt" in, alltså jag kan inte skruva lös det. Men linskyddet går att sätta på och det går att fota med.
Antar att den också går att sälja om man förklarar problemet? Har dock svårt att formulera mig, som ni ser.
Mitt Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM objektiv är inte direkt trasigt, men jag har tappat det i golvet så UV filtret på den gick sönder, kan ha fått nån skrapa på själva linsen, dessutom har själva skruvringen på filtret "åkt" in, alltså jag kan inte skruva lös det. Men linskyddet går att sätta på och det går att fota med.
Antar att den också går att sälja om man förklarar problemet? Har dock svårt att formulera mig, som ni ser.
jelu1661
Aktiv medlem
Jag skulle inte köpa ett sådant objektiv om jag inte haft möjlighet att testa det först, försäkra mig om att allting fortfarande fungerar som det ska.