Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja en defekt KM D5D

Produkter
(logga in för att koppla)

Pinhead

Medlem
Jag har en D5D som inte är överdrivet sliten, däremot så är den inte heller i skick.
Jag misstänker att det är strul med bildstabilisatorn, för ibland när man sätter på kameran så brummar den konstant och man kan fokusera, men inte skjuta bilden.

Till denna har jag ett 28-80 3,5-5,6 samt ett 70-210 4.
Ett par filter med till varje glugg.

Jag har inget intresse av att själv reparera upp kameran och sen sälja... Vad skulle jag kunna ta för ett sånt här paket utan att behöva skämmas när jag ser mig i spegeln?
Jag vet att kameran är gammal och inte betingar något nämnvärt marknadsvärde.
Kanske är det bättre att slänga kameran och sälja gluggarna?

Ja... vad säger ni som kan nåt?

70-210/4 är väl det enda som är något värde på. Du borde få 1.500 SEK, har du tur kanske 2.000 SEK men då ska den vara i sk mint condition.

Defekt D5D är inte värt många kronor, ska vara att någon behöver reservdelar och 28-80 3,5-5,6 kostade ung 500 SEK när den såldes. Var glad om du får 300 för båda.

(69,95 USD last price when available = 490 SEK ung)

www.dyxum.com/lenses/results.asp?IDLensType=3&offset=80

Lägg upp en auktion på tradera där du ärligt beskriver skicket.
Då får du vad grejerna är värda.

70-210/4 är väl det enda som är något värde på. Du borde få 1.500 SEK, har du tur kanske 2.000 SEK men då ska den vara i sk mint condition.

Är 70-210/4 aka Beercan i mint contdition så skulle jag snarare begära minst 2 500 kr för det. I våras satte jag ut ett Beercan på Blocket för 1 900 kr. Glasen var i utmärkt skick, men det var något slitet utvändigt och saknade motljusskydd.

Det tog bara någon timme innan första spekulanten hörde av sig och han köpte objektivet osett. Men innan jag hann ta bort annonsen var det flera till som ringde/mejlade, en erbjöd tom 2 200 kr, men jag hade ju redan lovat bort det.

Beercan:et går säkert för >2000 kr på Tradera om det är i bra skick. 28-80:an kanske du kan få ett par hundra för.

Men innan jag hann ta bort annonsen var det flera till som ringde/mejlade, en erbjöd tom 2 200 kr, men jag hade ju redan lovat bort det.

Skönt med en ärlig säljare!!

Jag har sålt en Beercan som var i mint, dvs. verkligen felfri, på tradera för strax över 3000. Tycker själv att det var alldeles för dyrt, men tog emot pengarna ändå.....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar